Gå til innhold

Turbo Ønskes

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by TURBOKONGEN

Jeg har 3 kkk26 liggende .

Det er bra turboer som har stått på eldre Audi femmere, 944 turbo, 911 3.3 turbo , men blir nok altfor stor for en 1.8 liters motor . Sikkert nesten ikke trykk før 4000-5000rpm .

De har heller ikke wastegate .

Stemmer det ja.

Eneste denne turboen er en oppgraderingsturbo til 911, med andre mods enn orginalt - for å unngå den ketchupeffekten som 911en hadde...

BMW E21 cab 330i TIC (modified edition..)

BMW E34 540i Touring vare

BMW E30 320i cab (for salg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by karlove

Jaha ? ..Aner ikke hva som passer og ikke passer jeg... men er bare ute etter en turbo som passer rett på;) og eneste jeg har hørt, er at den kkk k04 turbo'n er bare å skru på, å starte bilen å kjøre videre..håper dette stemmer ;) Men bare kom med tips!

K04'en er vel dessverre eneste du bare kan klaske rett på og kjøre avgårde med sånn direkte (men chipoppgradering BØR gjøres).

E05 skal være å klaske på, men tror den er for stor til å kunne klaskes på og bare kjøre uten rette map'et.. K04 kan dette gjøres med, men du får ikke utnyttet den fullt ut før du har korrekt chip.

K26, K27, T25, T3, T28, TD04, TD05, TD06 krever at du modifiserer grenrør med adapter, nye oljerør, nye vannrør, modifiserte intercooler-rør etc (Litt forskjellig hva som må gjøres fra type til type, men sånn røfflig trenger de fleste grenrørs-adapter, noen kan bruke oljerøra og vannrøra, andre ikke, men ingen av dem er bolt-on)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun ko4 som passer rett på ja .

Det som er leit med disse motorene er at orig. grenrøret er så dårlig . Det begynner å bli veldig restriktivt ved uttak på 240+hk , og det begynner å bli veldig varmt pga. baktrykk .

Disse sprekker også veldig lett spesielt når en skrur opp trykket.

Det er jo ikke akkurat vesentlig økning opp til 240hk fra ca 210-220hk en får med orig. turbo .

Dermed er det ofte bedre å spare litt ekstra og gå for et skikkelig oppsett . Mappe chip må enjo gjøre uansett hva en velger og da slipper en å betale for dette to ganger også.

En annen ting jeg kan nevne er gass spjellet på disse er veldig restritivt og kan bedres mye med porting .

Jeg gjorde dette på en kompis sin A4 1.8t Q og det ble en helt annen mer agressiv gass respons på den med spjellet åpnet opp.

Du føles rett og slett mer ut som en turbomotor .

Life starts at 2 BAR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Dere vet hva dere prater om ser jeg!;) finfint! ...Men dette er første gang jeg skrur på bilen min sann motormessig da....Men grenrør, hva ligger dem i pris ? Er det mulig å lage sant selv ? .. Og hvor mange tommer bør det ver ? ..Har jo eget Mekanisk Verksted å har alt som trengst da..... Men når det kommer til dysene, hvor ligger dem egentlig? Mye styr å skifte ? hehe..( kan ikke noe med sant) .. Men det jeg må gjør er vell å sende hele hjerna på bilen til FMS hvor jeg kjøpte den, så bare legger dem inn ny programvare der...Men det beste er vell å fått bilen ned dit å testa den skikkelig å få prøvd den i benk å sant!?

Mvh Karl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by karlove

Ok! Dere vet hva dere prater om ser jeg!;) finfint! ...Men dette er første gang jeg skrur på bilen min sann motormessig da....Men grenrør, hva ligger dem i pris ? Er det mulig å lage sant selv ? .. Og hvor mange tommer bør det ver ? ..Har jo eget Mekanisk Verksted å har alt som trengst da..... Men når det kommer til dysene, hvor ligger dem egentlig? Mye styr å skifte ? hehe..( kan ikke noe med sant) .. Men det jeg må gjør er vell å sende hele hjerna på bilen til FMS hvor jeg kjøpte den, så bare legger dem inn ny programvare der...Men det beste er vell å fått bilen ned dit å testa den skikkelig å få prøvd den i benk å sant!?

Hvis jeg var deg så ville jeg hørt med TS om han har noen tips, eventuelt noen deler liggende.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig... Nå har jeg ringt til FMS og hørt litt...Etter det dem sa, så må jeg sende hjerna ned til dem og få lagt inn ny programvare. Dem sa også at jeg IKKE kunne kjøre med den orginale chipen på også. Men kunne kjøre med den chipen jeg har på nå, så lenge jeg holder lavt turtall. Kosta også 3500,- å få lagt inn ny programvare! dyrt..:D

Mvh Karl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider