Gå til innhold

Bass til Planet Audio VX-6005

Ranger emnet

nasams

Anbefalte innlegg

Tenker jeg går for å kjøpe VX-6500 da denne forsterkeren virker som den gir mye for pengene. 2990,- på Bilradiospesialisten.

Men hvilken bass skal jeg ha til denne forsterkeren?

Valget står mellom TS-W121SPL og TS-W305C . TS-W121SPL er jo uten tvil den klart beste, men vil forsterkeren klare å drive denne på en skapelig måte, eller er det bedre å kjøpe TS-W305C???:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nasams

Tenker jeg går for å kjøpe VX-6500 da denne forsterkeren virker som den gir mye for pengene. 2990,- på Bilradiospesialisten.

Men hvilken bass skal jeg ha til denne forsterkeren?

Valget står mellom TS-W121SPL og TS-W305C . TS-W121SPL er jo uten tvil den klart beste, men vil forsterkeren klare å drive denne på en skapelig måte, eller er det bedre å kjøpe TS-W305C???:confused:

Jeg er nå ikke så sikker på at TS-W121SPL er den klart beste. Ikke la deg forføre av utseende. for dette er nemlig alt den har. Lydmessig er den overhode ikke bra. En bekjent av meg har hatt en slik i lengre tid, og lymessig har jeg vært borti vesentlig billigere basser som spiller bedre.

Skal du handle på bilradiospesialisten så kikk heller på noe fra Infinity.

Ellers finnes det jo gode alternativer fra andre merker også. Bl.a ting vi importerer, samt andre.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes utvilsomt mye bra basser, men jeg har bestemt at jeg skal bygge et anlegg av bare et merke. Dette ble Pioneer denne gang. Skal kjøpe Pioneer forsterker etterhvert. Litt trang økonomi, så da ble det Audio Planet til å begynne med.

Det jeg lurer på med de to, er om forsterkeren er sterk nok til å lage god lyd med TS-W121SPL bassen eller om eg skulle tatt den andre.

Forresten, kan man bytte høyttalerene på et komponenet med noen andre? Har kjøpt et frontsett, 2 veis, men også noen høyttalere som er 3 veis. Kan jeg bytte høyttalerene på komponentsettet med disse 3 veis høyttalerene eller....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nasams

Det finnes utvilsomt mye bra basser, men jeg har bestemt at jeg skal bygge et anlegg av bare et merke. Dette ble Pioneer denne gang. Skal kjøpe Pioneer forsterker etterhvert. Litt trang økonomi, så da ble det Audio Planet til å begynne med.

Det jeg lurer på med de to, er om forsterkeren er sterk nok til å lage god lyd med TS-W121SPL bassen eller om eg skulle tatt den andre.

Forresten, kan man bytte høyttalerene på et komponenet med noen andre? Har kjøpt et frontsett, 2 veis, men også noen høyttalere som er 3 veis. Kan jeg bytte høyttalerene på komponentsettet med disse 3 veis høyttalerene eller....?

Som jeg sa TS-W121SPL er ingen god bass, så det hjelper lite uamsett forsterker. Jeg har ærlig talt mer tro på at du kan få godlyd ut av den billigere bassen.

Det kan gå å bytte om, men det kan også gå galt lydmessig. Prøv å se hva du syntes.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider