Gå til innhold

Xplod serien......synspunkter

Ranger emnet

Camryfellow

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg for en stund siden anlegg i bilen. Planen var ikke å kjøpe Xplod "noe som helst", men det endte dog med det.

Er veldig fornøyd, men lurer på i ettertid om sammensetningen min var lur (Om jeg skulle spart / brukt mer på visse komponenter).

- Sony Xplod XM-504z (1900kr)

Forsterker

- Sony Xplod XS-F6933 (1000kr)

Hattehylle 6x9

- Sony Xplod XS-F1723 (500kr)

Frontsett

- Sony Xplod CDX-R3300 (1800kr)

Hovedenhet

- Kabelsett Boss /m kondis (690kr)

- Egen 10"sub med monster kabel jeg hadde på forhånd til

ca 1500kr i Sverige.

(Litt ukjent.... 360w.....22hz-20khz)

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camryfellow

Jeg kjøpte meg for en stund siden anlegg i bilen. Planen var ikke å kjøpe Xplod "noe som helst", men det endte dog med det.

Er veldig fornøyd, men lurer på i ettertid om sammensetningen min var lur (Om jeg skulle spart / brukt mer på visse komponenter).

- Sony Xplod XM-504z (1900kr)

Forsterker

- Sony Xplod XS-F6933 (1000kr)

Hattehylle 6x9

- Sony Xplod XS-F1723 (500kr)

Frontsett

- Sony Xplod CDX-R3300 (1800kr)

Hovedenhet

- Kabelsett Boss /m kondis (690kr)

- Egen 10"sub med monster kabel jeg hadde på forhånd til

ca 1500kr i Sverige.

(Litt ukjent.... 360w.....22hz-20khz)

Ville brukt penger på komponentsett foran og så flytta coaxialene bak, ellers ser det jo ut som ett meget greit budsjettbygge på mange måter...

Kan jo stille ett enkelt spørsmål som egentlig avgjør alt...

Er du virkelig "veldig fornøyd" som du sier?

Hvis ja:

Da har du jo det du trenger :D Husk at bilstereo er for din egen del, ikke for alle andre.. Hva andre mener spiller ingen rolle sålenge DU synes det spiller bra :) Smil og vær glad :)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, kanskje litt "johan" formulert, men du kan tenke deg tanken om at du går glipp av at du kunne hatt det bedre. For det jeg har nå er jo det beste jeg har hatt hittils, så selfølgelig er jeg fornøyd. On another note, greit å fått luka ut om jeg hadde gjort en real bummert eller no.

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry at jeg er litt postwhore, men legger til at org. fronthøytt. satt Foran, og ikke i dørene. Derfor var det naturlig å sette de nye der og, da jeg ikke kan eller orker å begynne å kødde noe med dørene.

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAdde en sony sub før som jeg synes trøkte greit. var bra til den prisen å være. Men synes det lyser litt "Juggel" av Xplod tingene. Viser at Sony har gått for harry faktor istedet for lydkvalitet, noe som er flott for noen. Men er du en som har lyst på litt bedre lyd en originalt i bilen og ikke har tenkt å bruke så mye penger så er sony et godt alternativ, men synes ikke holdbarheten er så stor.

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde alt i sony før. (front (6.5" komp sett)) 6x9 og 2x12 subs+spiller og veksler.

var stor fornøyd med alt untat frontsettet som kuttet etter ca 1uke "hard" bruk. subbene derimot er konge til prisen

spilte jo trotsalt 134.9db på dbrag med 2x12 (jepp litt stolt :P)

så de lager alt i alt bra greier. når det gjelder elektronikken dems er de overlegne mye annet (se på det på denne måte.sony er det største firmaet i verden på slike ting. og de har jo et vist kvalitets rykte på seg) så de gir ikke ut produkter som ikke holder mål.

kjører nå med en sony xaw-7w hovedenhet (7" motorisert skjerm) og den har fungert smertefritt. samme med subs og 6x9. er kun det jævla frontsettet som ikke holdt mål :P

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider