SunnyGTi2.0 Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Lurer på kjøpe en sånn av en kamerat. Virker litt jalla, men den fungerer jo helt greit til mitt bruk. Skjermen flimret litt, men skyldes ikke dette sannsynligvis dårlig jording? Han har strukket tyynne kabler frem til minuspolen på batteriet.. Ikke widescreen-skjerm. Tror det er 5,6". Hva kan noe sånt være verdt, sammen med en dvd-spiller som det ikke står noe navn på (men som også funker helt greit) Som dere sikkert skjønner er prisen viktigere enn topp bildekvalitet. Håper noen kan svar på dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by SunnyGTi2.0 Lurer på kjøpe en sånn av en kamerat. Virker litt jalla, men den fungerer jo helt greit til mitt bruk. Skjermen flimret litt, men skyldes ikke dette sannsynligvis dårlig jording? Han har strukket tyynne kabler frem til minuspolen på batteriet.. Ikke widescreen-skjerm. Tror det er 5,6". Hva kan noe sånt være verdt, sammen med en dvd-spiller som det ikke står noe navn på (men som også funker helt greit) Som dere sikkert skjønner er prisen viktigere enn topp bildekvalitet. Håper noen kan svar på dette.. Helt "grei" skjerm til ditt bruk da :) Fineste av alt med Lilliput-skjermene er at dem er sykt enkle å ta ut av husene for å felle inn i annet, f.eks. egenlaget hus eller ramme eller monteringsbrakett.. Skjermen vil flimre litt hvis den ikke er satt opp korrekt med tanke på NTSC/PAL (f.eks. via en DVD-spiller som emulerer NTSC eller PAL og ikke kjører dette rent.), farger og ikke har gode signalkabler. Kabel fra spiller til skjerm er alfa-omega når det gjelder kvalitet da dette er vanlig RCA-tilkoblinger. Uskjermet, billig kabel vil gi dårlig kvalitet og flimmer. Til vanlig bruk, f.eks. bare musikkvideo eller ett motorstyringssystem, eller kanskje ITX-pc, trenger man ikke bruke 15000 på en skjerm, derimot skal man ha sylkvasst bilde på DVD osv må man opp i pris for å få kvaliteten god. Kan vel si at normalt vil en Lilliput-skjerm og en Pyle eller lignende brukt DVD-spiller gå for rundt 2500 til 4000. Jo billigere du får det, jo bedre kjøp er det med tanke på skjermen, derimot kan det være ulemper med dvd-spilleren osv. Sjekk sone-muligheter, avspillingsmuligheter (mp3, dvd, vcd, svcd, mpeg@dvd, mp3@dvd osv), disse skorter det ofte på på de absolutt billigste dvd-spillerne og reflekteres i prisen. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Er ikke helt sikker på ny pris, men 7" touch fra lilliputt koster vell en 2700kr. Så 5,6" ikke touch koster sikkert rundt 2000. Så en plass rundt 1000 kroner for skjermen kansje? Jeg har en slik touch screen. Bildet er stabilt som fjell på den, men den er veldig lys-svak. Jeg har ikke testet composite inngangen da, kun den som går direkte fra PC. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by MacSi Jeg har en slik touch screen. Bildet er stabilt som fjell på den, men den er veldig lys-svak. Jeg har ikke testet composite inngangen da, kun den som går direkte fra PC. Må bare få nevne det at selve lcd-panelene er forskjellige i utgavene med og uten vga-interface, samt en god del av elektronikken er endret. Utgaven med vga anbefales, men andre utgaven er grei den også. Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet September 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Tusen takk for gode svar Zettie og MacSi! Høres bra ut at den er enkel å felle inn, da der er planen i felle den inn i midtkonsollen ;) Zettie; Så flimmer på skjermen har ikke så mye med jordingen å gjøre? Ikke dynamostøy altså? Får helle finne meg en ok kabel fra spiller til skjerm jeg da.. En annen viktig ting; Hvordan kobler jeg dvd-spilleren til cd-spilleren? Han som skal selge det sa at det går en signalkabel fra dvden til en sort boks, og en ny signalkabel fra den sorte boksen til cdspilleren. Har forresten en Pioneer DEH 8500MP. Er det AUX-inngang jeg trenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by SunnyGTi2.0 Tusen takk for gode svar Zettie og MacSi! Høres bra ut at den er enkel å felle inn, da der er planen i felle den inn i midtkonsollen ;) Zettie; Så flimmer på skjermen har ikke så mye med jordingen å gjøre? Ikke dynamostøy altså? Får helle finne meg en ok kabel fra spiller til skjerm jeg da.. En annen viktig ting; Hvordan kobler jeg dvd-spilleren til cd-spilleren? Han som skal selge det sa at det går en signalkabel fra dvden til en sort boks, og en ny signalkabel fra den sorte boksen til cdspilleren. Har forresten en Pioneer DEH 8500MP. Er det AUX-inngang jeg trenger? For å være ærlig trur jeg faktisk den flimringa har mer med DVD-spilleren å gjøre enn skjermen :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Originally posted by MacSi For å være ærlig trur jeg faktisk den flimringa har mer med DVD-spilleren å gjøre enn skjermen :) Enig med du :D NTSC/PAL konverteringen som ikke er bra, samt dårlig signalkabel i mellom :) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Originally posted by MacSi Er ikke helt sikker på ny pris, men 7" touch fra lilliputt koster vell en 2700kr. Så 5,6" ikke touch koster sikkert rundt 2000. Så en plass rundt 1000 kroner for skjermen kansje? Jeg har en slik touch screen. Bildet er stabilt som fjell på den, men den er veldig lys-svak. Jeg har ikke testet composite inngangen da, kun den som går direkte fra PC. Regner med at du bruker det medfølgende "egget" til strøm. Om du har mulighet så kople heller skjermen til regulert strømforsyning, det kan du ta fra strømforsyningen til PC'en, og kast egget. Da blir skjermen av en eller annen grunn mye mer lyssterk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Hvis du leser signaturen så ser du at jeg prøver å selge bilen.. Jeg skal ikke selge med skjerm og anlegg, så det får bli et prosjekt for neste bil.. :) Takk for tipset. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg