m@ts Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 jeg skal ha meg nytt frontsett hva bor jeg velge? kom med forslag er det noe merke som skiller seg ut i denne pris klassen? Max 1000kr Siter Volvo 940 Lt 96 mod Opel Ascona b 77mod Volvo 240 87mod VW Caddy 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by m@ts jeg skal ha meg nytt frontsett hva bor jeg velge? kom med forslag er det noe merke som skiller seg ut i denne pris klassen? Max 1000kr I den prisklassen er det MYE å velge i, kvaliteten er stort sett lik i denne prisklassen.. Lightning Audio, JBL, Pioneer, osv.. Har du en bestemt størrelse du skal bruke? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Er som Zetec sier svært mange alternativer i denne klassen. Desverre er også kvaliteten svært laber i de aller fleste tilfeller. Noen lyspunkter finnes det alikevel, byggekvalitetsmessig og lydessig er det derimot et par sett som utmerker seg, og jeg er faktisk så heldig at jeg importerer disse. Det har faktisk vært folk som har byttet ut komponentsett til rundt 5000,- til fordel for disse. vi snakkerher om følgende: støpt chassis høykvalitets oppheng en meget god membran forsterket med grafitt og karbon utlufting under spider Ekte faseplugg i forkrommet metal et meget godt filter til prisen med impedansekorreksjon Når byggekvaliteten i tillegg er i klasse med vesentlig dyrere sett, er man på god vei. Settene jeg snakker om er Soundstream XSC.6 og XSC.5. Nå kjenner ikke jeg alt konkurrerende merker kan tilby, men kan med hånden på hjertet si at jeg tviler på at det finnes tilsvarende, noe mine forhandlere har bekreftet. Disse forhandlerne har tidligere forhandlet et uttall andre merker. Nå ble det mye forherligelse av egne produkter fra min side, men jeg blir veldig engasjert av disse komponentsettene. Prisene er som følger: XSC.6 1290,- XSC.5 1090,- Vel nok selvskryt, vurder selv opp mot alternativer andre tilbyr deg. Er det noe du lurer på, kan du bare kontakte meg, eller Rizla her på forumet. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Jeg holder på MR.SQ sine utsagn her... Dette komponentsettet holder en usedvanlig høy standard mekanisk vis, og bruker meget gode og utprøvde materialer både i membran og oppheng.. Chassiet er bunnsolid med utlufting ved spider... Har aldri sett så høy kvalitet i en så lav prisklasse, derimot har jeg meget stor tro på at dette settet holder seg godt laaang oppi prisklasse.. Har faktisk hørt frontsett til 5k som ikke holdt samme standard.. Lyden av disse komponentsettene er meget bra, en utrolig kraftig og punchy midbass, kombinert med en faktisk varm mellomtone, og utrolig detaljert diskant til å være i prisklassen.. Kan høres ut som om jeg er "biased" for de som vet hva det er, men det er noe som ikke er fakta.. Når det er noe jeg er meget begeistret over, så flagrer positive ord, sånn er det bare.. Og, dette, det er jeg begeistret over....! På gjensyn... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m@ts Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Hei takk for svarene.. Men i dag kjopte jeg meg sett. Det ble Rf fnp 2614. hva synes derre om dette settet? Var dette et lurt kjop? Siter Volvo 940 Lt 96 mod Opel Ascona b 77mod Volvo 240 87mod VW Caddy 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Originally posted by m@ts Hei takk for svarene.. Men i dag kjopte jeg meg sett. Det ble Rf fnp 2614. hva synes derre om dette settet? Var dette et lurt kjop? Kommer jo ann på prisen det hehe. Er ett utgått sett.. 2003 modellen. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m@ts Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Originally posted by Zetec Kommer jo ann på prisen det hehe. Er ett utgått sett.. 2003 modellen. Jeg betalte 900 kr for det er det for mye el? Siter Volvo 940 Lt 96 mod Opel Ascona b 77mod Volvo 240 87mod VW Caddy 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by m@ts Jeg betalte 900 kr for det er det for mye el? Da har du betalt en helt grei pris :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fashen Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 det settet mr.sq og rizla prater om. finnes det i 6.5"? må si jeg ble litt fristet etter alt skrytet :P Siter "Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by Fashen det settet mr.sq og rizla prater om. finnes det i 6.5"? må si jeg ble litt fristet etter alt skrytet :P Det finnes i 6,5". Bare en ting som er viktig å tenke på. Diskanten er en smule kilen på utstyr. Om utstyret ditt er lystklingende, kan det låte en smule anemisk. Den kan også være litt problematisk på komprimert musikk som har et forholdsvis høyt forvregningsspektrum høyt i frekvens (mp3 osv). mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fashen Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 hmmm det var litt dumt da det går mest i mp3 :( fikk litt lyst på de :P Siter "Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by Fashen hmmm det var litt dumt da det går mest i mp3 :( fikk litt lyst på de :P Hvor holder du til? mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fashen Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 holder til på jessheim. Siter "Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by Fashen holder til på jessheim. OK, om du ikke har noe i mot en kjøretur, ta turen til Lyd og bilde på Hønefoss, og få Steffen til å demonstrere det for deg. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fashen Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 får vel kreke meg nedover dit en tur en dag snart da.hehe høres jo ut som et veldig godt frontsett. meen. hører jo på musikk uten "nøye" diskant da..går mest i hip hop. ville tro det ikke spiller så stor rolle da? Siter "Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg