Crowe Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Heisann! Har litt problemer med å få girkassen i gir av og til.. Dette gjelder 1, 2 og 4 gir hovedsaklig! Revers, 3 gir og 5 gir fungerer fint hele tiden! Noen som har noe peiling på hvorfor ?? Håper på svar som kan hjelpe meg med dette problemet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Kor langt er bilen din gått? Pleier å være synkroniserings ringene som begynner å bli slitt når man passerer 200-250 000 alt etter som. clutsh kan begynne å bli slitt, og visst den er betydelig treigere å få i gir når det er kaldt, kan det rett og slett være feil olje på kassen også... mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crowe Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Bilen er gått 185000.. Vanskelig å bytte de synkroniseringsringene og er det vanskelig å finne ut om det er det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by Crowe Bilen er gått 185000.. Vanskelig å bytte de synkroniseringsringene og er det vanskelig å finne ut om det er det ? Det var da litt lite for ringene syns jeg, men det kan godt være, kommer ann på hvordan bilen er blitt kjørt, og så har jo aldri VW vært kjent for å lage kraftige girkasser, men dem pleier å holde på mindre motorsvake motorer... Siden det kun er utvalgte gir vil jeg tro at det er disse, visst du kjenner at det "skraper" litt eller du kjenner tanhjula når du skal ha den i gir er det nok dem, men ta deg en tur til et verksted og hør om den kan ta seg en liten kjøre tur og sjekke, er litt letter når man får kjørt den. Bytte selve ringene er fort gjort, men det er helvettes dyrt sikkert, for man må kanskje ut med motoren, visst ikke man klarer å ta ut girkassa uten å ta den ut. så lappene flyger fort. men er man litt neve nyttig, er det jo bare å hive seg på det, og evnt få hjelp til å bytte selve ringene, av noen som kan det, men det er ikke noe problem.. lykke til Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-Espen Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 jeg hadde akkurat samme prob. med min men det var kunn 3. gir som skrapa og jeg fikk beskjed om at det var synk. ringene men dem sa at det var bedere og kjøpe en nyoverhalt gir kasse så jeg reiste inn til nbs (liertoppen) og fikk meg en der til 10000,- også tror jeg vw tar fast pris på 4000,- for og ta ut og inn den nye kassa, dyr morro men den nyoverhalte kassa var god som ny.. og min hadde kun godt 160000km du trenger heller ik og ta ut motor.. men trangt er det:D Siter vw golf III 94 vw Bora 99 vw golf III vr6 93 vw golf III GTI 95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.