Gå til innhold

hjelp!! rallyen vil ikke gå:(

Ranger emnet


kniff

Anbefalte innlegg

har en rallye som er bygd om til turbo.. motoren står i og starter,men den går som en javla snekke.. er usikker på hvor mangen sylinder den går på.. har fått stilt inn kam og tenning.. og kjøpt nytt fordeler lokk og rotor.. men ikke fa...! på vakum måleren står konstant på rødt så den får vel rikeligt med bensin?

frykter at en sensor eller to er røket,men hvor og hva??? har ingen bok eller noen å se/lese etter.. og internett er det lite av for tiden.. så eg ber dere medmennesker som har skrudd mye bil om råd! HVA KAN EG GJØRE???

 

Vonar på positive svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den blå sensoren er helt ny!

har prøvd med andre plugger fra en annen rallye,men eg fror eg må kjøpe meg noen nye bare for å se.. og tennkablene er det så mye rot med..noen sier det skal være sånn og andre sånn.. hvis du skjønner:) men du kan godt lage en tegning med forklaring hvis du vill???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennings rekkefølge er: 1342

Dvs syl 1 er nermest regreima (lengst fra gearkassen)

 

Viss du tar av fordeler lokket og løfter litt på dekslet under vill du se at det er et hakk/snitt på skrå mot gearkassen

det er hakket til syl nr 1

Rotoren går med klokken dvs på den kabelen som står rett over hakket skal gå til syl nr 1 så skal neste gå til syl nr 3

så neste til syl nr 4 så den siste til syl nr 2

å husk at vi går fortsatt med klokken.

 

Har du feks hatt av regreima å glemt å time fordeleren ? kun kammen og toppen ?

når motoren står på merkene (kam og veiv)

skal rotoren stå rett v merke på fordeleren som vi pratet om i stad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en glipp viss jeg har skrevet time fordelerlokket mente time hjulet på oljepumpa men viss det er på merkene er jo det greit..

ja lambdasonden kan ha endel å si..

er ikke sikker men jeg tror at bilen skal gå i sikkerhets modus..

det er slik å forstå at bilen sviver som en sjøtte på tomgang ikke sant ?

 

hvor mye vakum suger motoren på tomgang.-?

 

ville sagt at problemet ligger med de to pluggene som er helt sorte..

Nye Bosch platina plugger

evt nye pluggkabler eller var de nye ?

 

prøv når bilen sviver å trekk ut en plugg ledning for å høre om du hører forskjell i gangen.

så sett den på plass for å gjøre det samme med neste.

husk å bruk isolert tang :)

vis du ikke høre forskjell på gangen på feks to av de. da vill jo problemet ligge med tenninga.

evt at to av dysene ikke virker. ?

lednings brudd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøvd å dra av en tennledning nå og da, og da viser det seg at den bare går på to.. har lånt noen dyser fra en 1,8t 20v motor og da gikk den bedre en med de grønne orginale.. men det kan vare disse også er tette,men hvordan teste dem??? har hørt det koster rundt 250kr for å rense en dyse.. gidder liksom ikke bruke 1000kr for å rense dem når eg må ha større.. den suger ikke vakum i det hele tatt.. vakum måleren står på rødt hele tiden..men når den bare går på 2 sylinder suger den vel ikke så mye vakum??

tror eg må ha nye plugger og muligens tennkabler.. hørte på pris på plugger i går, de skulle ha1800kr for 4 orginal plugger... dette må vel være feil???

har sett på en del g60 motorer og der er det ett sånn jordings deksel rundt fordelings lokket,men det var det ikke på denne motoren..?? så eg kjøpte helt likt som det så sto på.. men no i etter tid ser eg at alle har deksel rundt.. har dette noe å si??

har nummeret ditt ja,men ikke så mye penger til å ringe:) setter stor pris på hjelpen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den sveiv bedre med dyser fra en 20v turbo ?

det som er litt rart er jo at det er kun på 2 sylindrer den sviver dårlig.

Men 1,8 20v dysene er vell ørlitegrann større en de grønne g60 dysene

 

Det du kan gjøre er å skru ut dysene men la de stå i galleriet. plasser et beger eller glass hva som helst i grunnen. en under hver dyse.

så kinner du med motoren i 5 sek eller noe slik. så ser du om det har komt like mye bensin i hvert glass. sånn ca like mye.

vist det har gjort det er det ikke noe med bensintilførselen som er gale.

vist en dyse sprøyter mindre prøv å bytt plass med en annen dyse. for å se om det kommer mer da. viss der kommer mer fra dysa da er det nokk noe gale med ledningene inne i forgreninga til dysene.

 

Men får du gang på bilen så vær forsiktig med å kjøre med for små dyser.

ellers kommer din nye motor til å få samme skjebnen som den gamle :)

 

Send mail eller ring viss du skal ha et kjempe tilbud på dyser, chip osv..

har du std chip i nå forresten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kniff

har prøvd å dra av en tennledning nå og da, og da viser det seg at den bare går på to.. har lånt noen dyser fra en 1,8t 20v motor og da gikk den bedre en med de grønne orginale.. men det kan vare disse også er tette,men hvordan teste dem??? har hørt det koster rundt 250kr for å rense en dyse.. gidder liksom ikke bruke 1000kr for å rense dem når eg må ha større.. den suger ikke vakum i det hele tatt.. vakum måleren står på rødt hele tiden..men når den bare går på 2 sylinder suger den vel ikke så mye vakum??

tror eg må ha nye plugger og muligens tennkabler.. hørte på pris på plugger i går, de skulle ha1800kr for 4 orginal plugger... dette må vel være feil???

har sett på en del g60 motorer og der er det ett sånn jordings deksel rundt fordelings lokket,men det var det ikke på denne motoren..?? så eg kjøpte helt likt som det så sto på.. men no i etter tid ser eg at alle har deksel rundt.. har dette noe å si??

har nummeret ditt ja,men ikke så mye penger til å ringe:) setter stor pris på hjelpen..

 

jordings tingen på dekslet er i grunnen bar skjerming for radio støy det har ikke noe å gjøre med at bilen ikke sviver som den skal. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg skal skjekke dysene i morgen..har ikke penger til nye dyser med det samme,men det kommer:) står en chip i no,men vet ikke hva chip..

så er det fin vær i morgen blir det skruing.. har en lang liste over de tingene eg må skjekke:)

kommer med tilbake melding når eg har testet ting og tank..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kniff

eg skal skjekke dysene i morgen..har ikke penger til nye dyser med det samme,men det kommer:) står en chip i no,men vet ikke hva chip..

så er det fin vær i morgen blir det skruing.. har en lang liste over de tingene eg må skjekke:)

kommer med tilbake melding når eg har testet ting og tank..

 

Kordan går det Kenneth? Fått sving på sakene???

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår