kniff Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 har en rallye som er bygd om til turbo.. motoren står i og starter,men den går som en javla snekke.. er usikker på hvor mangen sylinder den går på.. har fått stilt inn kam og tenning.. og kjøpt nytt fordeler lokk og rotor.. men ikke fa...! på vakum måleren står konstant på rødt så den får vel rikeligt med bensin? frykter at en sensor eller to er røket,men hvor og hva??? har ingen bok eller noen å se/lese etter.. og internett er det lite av for tiden.. så eg ber dere medmennesker som har skrudd mye bil om råd! HVA KAN EG GJØRE??? Vonar på positive svar!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 temperatur sensoren? Har en kompis med en g60 og han hadde problem med temp sensoren.. da fikk den så mye bensin att bilen stoppet. dvs pluggene ble helt våte.. på bilen hans så var det brudd i ledningsnettet.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kniff Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 hvor ligger den sensoren?? den blir ikke våt på pluggene.. to av dem blir helt svart/sotet.. ????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Tyder jo på at den ikke tenner så bra på de to pluggene prøv å bytt pluggene. regner med du har satt pluggkablene på rett plass ? :rolleyes: Det er den blå som står på vannstussen på toppen rett v fordeleren (h.s sett forfra) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kniff Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 den blå sensoren er helt ny! har prøvd med andre plugger fra en annen rallye,men eg fror eg må kjøpe meg noen nye bare for å se.. og tennkablene er det så mye rot med..noen sier det skal være sånn og andre sånn.. hvis du skjønner:) men du kan godt lage en tegning med forklaring hvis du vill???:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Sjekk vakumslangen som går til ECU'en. Prøv også å sjekke tenningen. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Tennings rekkefølge er: 1342 Dvs syl 1 er nermest regreima (lengst fra gearkassen) Viss du tar av fordeler lokket og løfter litt på dekslet under vill du se at det er et hakk/snitt på skrå mot gearkassen det er hakket til syl nr 1 Rotoren går med klokken dvs på den kabelen som står rett over hakket skal gå til syl nr 1 så skal neste gå til syl nr 3 så neste til syl nr 4 så den siste til syl nr 2 å husk at vi går fortsatt med klokken. Har du feks hatt av regreima å glemt å time fordeleren ? kun kammen og toppen ? når motoren står på merkene (kam og veiv) skal rotoren stå rett v merke på fordeleren som vi pratet om i stad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kniff Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 har stilt inn regreima og fordeler lokket står riktigt.. rotoren peiker rett mot hakket.. og kablene er på riktig plass... hva mener du med time fordelerlokket?? har lamdasonden mye og si?? for den kan være defekt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 en glipp viss jeg har skrevet time fordelerlokket mente time hjulet på oljepumpa men viss det er på merkene er jo det greit.. ja lambdasonden kan ha endel å si.. er ikke sikker men jeg tror at bilen skal gå i sikkerhets modus.. det er slik å forstå at bilen sviver som en sjøtte på tomgang ikke sant ? hvor mye vakum suger motoren på tomgang.-? ville sagt at problemet ligger med de to pluggene som er helt sorte.. Nye Bosch platina plugger evt nye pluggkabler eller var de nye ? prøv når bilen sviver å trekk ut en plugg ledning for å høre om du hører forskjell i gangen. så sett den på plass for å gjøre det samme med neste. husk å bruk isolert tang :) vis du ikke høre forskjell på gangen på feks to av de. da vill jo problemet ligge med tenninga. evt at to av dysene ikke virker. ? lednings brudd ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 foresten så har du jo nret mitt så det er jo bare til å slå på tråden viss det er noe du lurer på. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kniff Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 har prøvd å dra av en tennledning nå og da, og da viser det seg at den bare går på to.. har lånt noen dyser fra en 1,8t 20v motor og da gikk den bedre en med de grønne orginale.. men det kan vare disse også er tette,men hvordan teste dem??? har hørt det koster rundt 250kr for å rense en dyse.. gidder liksom ikke bruke 1000kr for å rense dem når eg må ha større.. den suger ikke vakum i det hele tatt.. vakum måleren står på rødt hele tiden..men når den bare går på 2 sylinder suger den vel ikke så mye vakum?? tror eg må ha nye plugger og muligens tennkabler.. hørte på pris på plugger i går, de skulle ha1800kr for 4 orginal plugger... dette må vel være feil??? har sett på en del g60 motorer og der er det ett sånn jordings deksel rundt fordelings lokket,men det var det ikke på denne motoren..?? så eg kjøpte helt likt som det så sto på.. men no i etter tid ser eg at alle har deksel rundt.. har dette noe å si?? har nummeret ditt ja,men ikke så mye penger til å ringe:) setter stor pris på hjelpen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 den sveiv bedre med dyser fra en 20v turbo ? det som er litt rart er jo at det er kun på 2 sylindrer den sviver dårlig. Men 1,8 20v dysene er vell ørlitegrann større en de grønne g60 dysene Det du kan gjøre er å skru ut dysene men la de stå i galleriet. plasser et beger eller glass hva som helst i grunnen. en under hver dyse. så kinner du med motoren i 5 sek eller noe slik. så ser du om det har komt like mye bensin i hvert glass. sånn ca like mye. vist det har gjort det er det ikke noe med bensintilførselen som er gale. vist en dyse sprøyter mindre prøv å bytt plass med en annen dyse. for å se om det kommer mer da. viss der kommer mer fra dysa da er det nokk noe gale med ledningene inne i forgreninga til dysene. Men får du gang på bilen så vær forsiktig med å kjøre med for små dyser. ellers kommer din nye motor til å få samme skjebnen som den gamle :) Send mail eller ring viss du skal ha et kjempe tilbud på dyser, chip osv.. har du std chip i nå forresten ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Originally posted by kniff har prøvd å dra av en tennledning nå og da, og da viser det seg at den bare går på to.. har lånt noen dyser fra en 1,8t 20v motor og da gikk den bedre en med de grønne orginale.. men det kan vare disse også er tette,men hvordan teste dem??? har hørt det koster rundt 250kr for å rense en dyse.. gidder liksom ikke bruke 1000kr for å rense dem når eg må ha større.. den suger ikke vakum i det hele tatt.. vakum måleren står på rødt hele tiden..men når den bare går på 2 sylinder suger den vel ikke så mye vakum?? tror eg må ha nye plugger og muligens tennkabler.. hørte på pris på plugger i går, de skulle ha1800kr for 4 orginal plugger... dette må vel være feil??? har sett på en del g60 motorer og der er det ett sånn jordings deksel rundt fordelings lokket,men det var det ikke på denne motoren..?? så eg kjøpte helt likt som det så sto på.. men no i etter tid ser eg at alle har deksel rundt.. har dette noe å si?? har nummeret ditt ja,men ikke så mye penger til å ringe:) setter stor pris på hjelpen.. jordings tingen på dekslet er i grunnen bar skjerming for radio støy det har ikke noe å gjøre med at bilen ikke sviver som den skal. . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kniff Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 eg skal skjekke dysene i morgen..har ikke penger til nye dyser med det samme,men det kommer:) står en chip i no,men vet ikke hva chip.. så er det fin vær i morgen blir det skruing.. har en lang liste over de tingene eg må skjekke:) kommer med tilbake melding når eg har testet ting og tank.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by kniff eg skal skjekke dysene i morgen..har ikke penger til nye dyser med det samme,men det kommer:) står en chip i no,men vet ikke hva chip.. så er det fin vær i morgen blir det skruing.. har en lang liste over de tingene eg må skjekke:) kommer med tilbake melding når eg har testet ting og tank.. Kordan går det Kenneth? Fått sving på sakene??? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.