Gå til innhold

Mitt framtidige anlegg!

Ranger emnet

mephisto

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Jeg er veldig ny på anlegg og slike ting. Har fått litt hjelp av kompiser men vil kryss sjekke alt sammen her på forumet :)

Følgende bil er brukt: Golf 2 GL 89-modell

Min plan er som følger.

Skal kjøpe dette parret med 6x9 høytalere og putte i hattehylla http://www.mds.se/produkt.phtml?id=925&main_category_styling=%5C%27%5C%27&colls=4&rows=2&sort=&caraudio_speakers_sub=Koaxialer&main_category_styling=''&lower=9&upper=16&offset=8&num_recs=8&colls=4&rows=2&sort=&caraudio_speakers_sub=Koaxialer

Og ha disse diskantene framme på dashbordet http://www.mds.se/produkt.phtml?id=592&main_category_styling=%5C%27%5C%27&colls=4&rows=2&sort=&sale=1&main_category_styling=''&lower=41&upper=48&offset=40&num_recs=8&colls=4&rows=2&sort=&sale=1

Og denne forsterkeren http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=290851094&n=517554917&pn=897416807

Ellers har jeg en 15" MA audio subb, som jeg skal bygge 60 liters kasse til. .

har noen standard kabler som jeg fikk "stjelt" fra en plass(jobb til kompis).

Har en BEC mp3 spiller. Som driver 4x45w.

Så har jeg spm. Ser alt sammen greit ut? får jeg god nok lyd? burde jeg slå til med noen 10cm i dørene foran? Og hvilken krav skal jeg sette til forsterker når jeg har anlegget jeg har? Og hva kobler jeg hvor, altså subben til forsterkeren, men hva med 6x9, diskanter og 10 cm?

Håper dere orker å bry dere nok til å svare meg skikkelig på dette ;)

Venstre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg komponent sett i front + en 4 kanals forsterker til å drive 6*9 + komponentsettet med.........dette funker best.......husk dette.....du sitter framme....alså blir det best lyd om det er bra fronsett.

Du BØR ha forsterker på alle høytalerne inne i bilen.....jeg kjører sub + frontsett og dette funker veldig bra, så bra at jeg vurderer og selger høtalerne på hatehylla!

MVH

LSI Coupe

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det settet som jeg har...... http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=272

Kjører en 4 * 50W Arizona Eagle forsterker brokoblet til dette, og det funker jævla bra......du kan jo selvsagt gå opp/ned i pris dette bestemmer du selv og det kommer an på hvor god lyd du vil ha!

Har noen MDS høytalere på hattehylla som akkuratt nå ikke er tilkoplet......tror jeg kommer til å forsette slik :D

Civicen er solgt, og 2002 Seat Leon 1,8 20vt er innkjøpt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... jeg vil ikke bruker mer enn 500 spenn på et par 6x9 høytalere. Har sett på mds fordi dem virka veldig rimelig og litt bra. Siste posten til algaman skjønte jeg ingenting av (Les: bokmål er bra). Men så klart er jeg villig til å vurdere andre merker.

er veldig enig i at forsterkeren så veldig jalla ut ;)

Venstre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by algaman

eg vet ihvertfall at de 6x9 de har tenkt på ikke spiller noke bra i dt hele tatt pluss de tåler isje en dritt...og da selger jg dem i butikken ;) så vet dt ikke er go reklame..men spille..dt gjør de ikke

"Jeg vet i hvertfall at de 6*9 du tenker på ikke spiller noe bra i det hele tatt pluss at de ikke tåler en dritt.. og da jeg selger dem i butikken;) så vet at det ikke er god reklame.. men spiller det gjør de."

Trur det er no sånt han mener men er ikke sikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hvorfor bokmål er en fin ting?

Hmm... har en kompis som har kjøpt de høytalerne jeg ser på. Begge funker veldig bra i mine ører, og hannes. Vi er så klart ingen eksperter da.

Men jeg er student så kan ikke bruke 2 000 på et par 6x9 høytalere... må ligge i den prisklassen jeg har funnet...

Venstre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mephisto

hehe, hvorfor bokmål er en fin ting?

Hmm... har en kompis som har kjøpt de høytalerne jeg ser på. Begge funker veldig bra i mine ører, og hannes. Vi er så klart ingen eksperter da.

Men jeg er student så kan ikke bruke 2 000 på et par 6x9 høytalere... må ligge i den prisklassen jeg har funnet...

Hvis du synes de funker bra er det jo bare å kjøpe de :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider