Gå til innhold

Endelig....


realace

Anbefalte innlegg

Å sammenlikne Audi og EVO er ikke enkelt.

Tror at EVO er både morsomst og raskest på tid hvis det er endel svinger.. Det er jo svingene som er morsomme! Skal man ha noe som går godt rett frem er det endel forskjellig på mrkedet.. feks AUDI.

 

Etter å ha tenkt lenge og vel kjøpte jeg en E 4 RS for noen år siden. Har ikke angret. Men NB for forskjellen mellom GSR og RS!

Det er to forskjellig biler ift vekt og håndterbarhet: GSR er fra 50 til 100 kg tyngre enn RS. GSR er lettere å kontrollere pga elektro/hydraulisk kontrollert diff bak opp til 6.5 og også på midten fra 7.

Men RS er råest og morsomst.. og noen ganger hvis sjåføren har en god dag raskest..

Erland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evo4

Å sammenlikne Audi og EVO er ikke enkelt.

Tror at EVO er både morsomst og raskest på tid hvis det er endel svinger.. Det er jo svingene som er morsomme! Skal man ha noe som går godt rett frem er det endel forskjellig på mrkedet.. feks AUDI.

 

Etter å ha tenkt lenge og vel kjøpte jeg en E 4 RS for noen år siden. Har ikke angret. Men NB for forskjellen mellom GSR og RS!

Det er to forskjellig biler ift vekt og håndterbarhet: GSR er fra 50 til 100 kg tyngre enn RS. GSR er lettere å kontrollere pga elektro/hydraulisk kontrollert diff bak opp til 6.5 og også på midten fra 7.

Men RS er råest og morsomst.. og noen ganger hvis sjåføren har en god dag raskest..

 

De er jo bygget for hver enkelt oppgave.. Audi = comfort+sportslighet, Evo = sport

 

Og etter å ha kjørt 100 mil med evo'n min de siste dagene så kjenner jeg recarosetene i kroppen. Fy f.. hvor sår å øm jeg er..

 

Hadde engentlig klart at evo fungerer bra, men når jeg dro ut den første gangen... sinnsykt :D Men det som imponerer mest er hvordan den sitter på veien. Av alle ting så er det gateslicks på den slik at den sitter bedre en hva jeg tørr å presse på...

 

Jeg har møtt min gud :D

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Så bare det er sagt så kommer dere ikke langt hvis dere har tenkt å prøve dere på den blå evo 7'en i Trondheim Devil

 

Du har vel ikke Evoen ute på Cardomain.com?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer bra det ja.. Hvordan har du endt opp som moderator på forumet? er ikke du 14 år? :)

 

Mvh

 

Joa, men vet hvordan mekke seg stilling... Jeg så på den blå Evoen, håpet den var i Oslo, men ved en nærmere kikk var det visst trondheim. Den er RÅDIGG da. Er det LHD eller RHD? Du må legge ut flere bilder på CarDomain. Evo VII er jo sjelden nok, tror ikke det er mange som eier RSII utgaven i Norge. Jeg for min del satser på en Evo II når den tid kommer, men nå får jeg bare nyte bildene av din VII. Gjett om jeg ble stolt når jeg så den kom fra Norge, da. :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men vet hvordan mekke seg stilling... Jeg så på den blå Evoen, håpet den var i Oslo, men ved en nærmere kikk var det visst trondheim. Den er RÅDIGG da. Er det LHD eller RHD? Du må legge ut flere bilder på CarDomain. Evo VII er jo sjelden nok, tror ikke det er mange som eier RSII utgaven i Norge. Jeg for min del satser på en Evo II når den tid kommer, men nå får jeg bare nyte bildene av din VII. Gjett om jeg ble stolt når jeg så den kom fra Norge, da. :D

 

De andre E7 i Norge er GSR utgaver etter det jeg har hørt ja. Den er LHD ja, kjøpt av Ralliart i Tyskand. Har vært demobil hos dem så den så veldig bra ut. Har lagt ut en del bilder til den siste tiden.. kommer mer når jeg får kloa i noen ;)

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finfint. Vi må få folket ut av BMWene, VWene og Amcars som har dominert Norge de siste årene og over i riskokere (ikke 2F2F style...).

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår