Gå til innhold

Peerless XLS269SWR 10" 1675,- Noen erfaringer? Alternativer fra Dynabel?

Ranger emnet

Zamot

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte ut 12" min med to 10" i lukket kasse i stedet. Vil ha mere snært og punch. Har egentlig sett meg ut Peerless XLS269SWR 10" fra Eltek til kr 1675,-. Noen som har noen erfaringer med disse?

Eltek har jo ganske mange andre 10" å velge mellom, noen som vet "forskjellen" på alle sammen?

Peerless XLS-en har jo ikke like stor (og tung!) spole som enkelte av de andre, spiller de andre høyere? Mer presist?

Er ute etter bra presis lyd og punch, og forsåvidt også høyt volum. Men har liksom ikke tenkt å delta i noe harry DB-drag..

(Ikke at det går å sammenligne hjemme- og bilstereo, men har selv to stk B&W 10" subber med lukket kasse hjemme, og er kjempefornøyd med lyden...)

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Vurderer å bytte ut 12" min med to 10" i lukket kasse i stedet. Vil ha mere snært og punch. Har egentlig sett meg ut Peerless XLS269SWR 10" fra Eltek til kr 1675,-. Noen som har noen erfaringer med disse?

Eltek har jo ganske mange andre 10" å velge mellom, noen som vet "forskjellen" på alle sammen?

Peerless XLS-en har jo ikke like stor (og tung!) spole som enkelte av de andre, spiller de andre høyere? Mer presist?

Er ute etter bra presis lyd og punch, og forsåvidt også høyt volum. Men har liksom ikke tenkt å delta i noe harry DB-drag..

(Ikke at det går å sammenligne hjemme- og bilstereo, men har selv to stk B&W 10" subber med lukket kasse hjemme, og er kjempefornøyd med lyden...)

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=195085%20&cart_id=

Ljudia selger dem for : 1.535,-

Andre 10" du kan vurdere :

DY9410 dynaBel 10" Multimagnet Subwoofer 4 ohm NOK 1398.00

Karbon forsterket membran

Ultrapresis bass - 200Oz multimagnet

500W RMS - 1000W Maks - 3" Svingspole

Lang slaglengde - 20mm lineær

DY9610 dynaBel 10" Dobbelspole Subwoofer 2+2 ohm NOK 2898.00

Dobbelspole - 2x2ohm - 3" Svingspole

Ultralang slaglengde -28mm lineær

600W RMS - 1200W Maks

Eller Boston Akustick 10" PRO.

Sikkert mange flere.

T...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tOFFY

http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=195085%20&cart_id=

Ljudia selger dem for : 1.535,-

Andre 10" du kan vurdere :

DY9410 dynaBel 10" Multimagnet Subwoofer 4 ohm NOK 1398.00

Karbon forsterket membran

Ultrapresis bass - 200Oz multimagnet

500W RMS - 1000W Maks - 3" Svingspole

Lang slaglengde - 20mm lineær

DY9610 dynaBel 10" Dobbelspole Subwoofer 2+2 ohm NOK 2898.00

Dobbelspole - 2x2ohm - 3" Svingspole

Ultralang slaglengde -28mm lineær

600W RMS - 1200W Maks

Eller Boston Akustick 10" PRO.

Sikkert mange flere.

T...

Skal du handle hos Eltek, ville jeg mye heller valgt XLS eller en av de nye Definition bassene fra Peerless i stedet for Dynabel bassene, for disse er ikke bra i mine ører.

Lykke til med jakten!

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de som ble listet opp der vet jeg om ja, men det jeg lurer på, er hva som er forskjellen på de, kontra den 10" Peerlessen...

Hvordan er den nye Perless Definition i forhold til den jegv nevnte? Etter det jeg husker i farta koster den vel et par hundre mindre.

Og de multispole-greiene, det bilen kommer jo til å gå treigt med så tunge elementer (16kg!), men har det noe for seg i forhold til nevnte Peerless?

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zamot

Alle de som ble listet opp der vet jeg om ja, men det jeg lurer på, er hva som er forskjellen på de, kontra den 10" Peerlessen...

Hvordan er den nye Perless Definition i forhold til den jegv nevnte? Etter det jeg husker i farta koster den vel et par hundre mindre.

Og de multispole-greiene, det bilen kommer jo til å gå treigt med så tunge elementer (16kg!), men har det noe for seg i forhold til nevnte Peerless?

Peerless bassera er ganske like i lyden, du hører straks at det samme fabrikat.

Dem er stramme men også fyldige i lyden, men mister detaljer i de dypeste tonene spesielt under 35Hz. Derfor bør dem tunes til høyere Hz i både trykk og portet kasser.

Dynabel høytaler-a jeg nevnte er ”råere” i lyden og krever DIGER forsterker for å spille høyt.

Og da spiller dem virkelig høyt. Men den mindre Dynabel sub (alu saken) spiller mer presist og detaljert, den er mer bass en sub i lyden.

Vanskelig å si hva du vil trives best med, hadde MR.SQ spurt kunne jeg sagt SWR uten tvil i 40L trykk kasse.

Som også er ett meget godt valg, velger du dette og ikke like det, så vil det være lett å selge uten tap.

T….

Lenke til kommentar
Del på andre sider