Gå til innhold

Kjøpe ny bil

Ranger emnet

MacSi

Anbefalte innlegg

Jeg driver å kikker på en "nyere" bil(96/97->).. prisklasse 150-200k.

Det har seg sånn at jeg har lyst til å bygge et skikkelig SQ anlegg i den bilen.. Så det jeg da lurer på er om noen proffe eller hobby installatører har non tips om biler som er gode utgangpunkt, når det gjelder hva slags lydbilde man får inni cupeén, hvordan bassen kommer inn osv. Det er også heller lite aktuellt med modifiseringer; støping ell. inni cupeén, så den må vell ha godt plasserte orginale høyttalere.

Den må ha 4 eller 5 seter, antall dører er det ikke så farlig med. :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by xibriz

Hvem er det som kjøper bil utifra mulighetene til lyd installasjon?? :o

Jeg gjør..

Når jeg kjøper bil så ser jeg etter om spilleren/plassen til spilleren er plassert slik at jeg får inn spilleren min :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MacSi

Jeg driver å kikker på en "nyere" bil(96/97->).. prisklasse 150-200k.

Det har seg sånn at jeg har lyst til å bygge et skikkelig SQ anlegg i den bilen.. Så det jeg da lurer på er om noen proffe eller hobby installatører har non tips om biler som er gode utgangpunkt, når det gjelder hva slags lydbilde man får inni cupeén, hvordan bassen kommer inn osv. Det er også heller lite aktuellt med modifiseringer; støping ell. inni cupeén, så den må vell ha godt plasserte orginale høyttalere.

Den må ha 4 eller 5 seter, antall dører er det ikke så farlig med. :)

Ville gått for en Coupe eller Stasjonsvogn av noe slag da, lettere å få fin bass når det ikke er så mye hindringer i veien..

Hvis du ikke vil lage dørsider og slikt selv bør høyttalerene foran enten være på dashbordet eller høyt plassert i dørene, gjerne begge deler ;)

Har ikke kikket så mye på forskjellige biler, men når har du noe å gå etter hvertfall..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tanker om Alfa 156 eller Peugeot 306? BMW e-36 er vell litt tette bak? Har sett/hørt en meeeget god installasjon i en e-46.. men den er nok litt dyr om ikke jeg går for 316 =/

BMW E46 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tanker om Alfa 156 eller Peugeot 306? BMW e-36 er vell litt tette bak? Har sett/hørt en meeeget god installasjon i en e-46.. men den er nok litt dyr om ikke jeg går for 316 =/

Har du hørt en meeeget god installasjon i en e-46 er det nok gjort endel med den når det angår modding.

306 vil jeg nok tro at du kan få veldig god lyd i med litt jobb.

Alfa 156? er det en coupe?

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig at den var mye modifisert den e-46n :)

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/picture.pl?nr=479411

det er en 156.. så foresten at den hadde høyttalerene i dørene

De er nok litt lavt montert om det ikke er mulighet for noe i dashen også.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med ombygging av dash, hattehylle, dørsider osv.. er det en dyr affære? Eller bare tid-krevende? hehe.. eller enda værre.. begge deler?

BMW E46 Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med ombygging av dash, hattehylle, dørsider osv.. er det en dyr affære? Eller bare tid-krevende? hehe.. eller enda værre.. begge deler?

Det er vel mest tidkrevende enn hva det koster. Det gjøres sjeldent dyrerer enn man vil selv, glassfiber er noe drit å jobbe med, men er relativt enkelt å få bra resultat, om man ikke gjør det så alt for avansert.

Har selv bygd om mitt eget dashbord, som ikke har plass til høyttalere i utgangspunktet, men nå har plass til 3 stk komponentsett på 5,25" :)

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider