Gå til innhold

Peugeot 205 vurderes solgt

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Frisk og ungdommelig 1989 Peugeot 205 XR 1.4l (nye motoren, nye interiøret), m/ 3 dører, kjørt 208.000 km.

Pen bil i god mekanisk stand, der alt virker som det skal. Bilder kommer etter hvert.

Bilen er ikke min, men jeg har lovet eier at jeg skal operere som mellommann, da vedkommende hater datamaskiner, internett og generelt fremskritt. Som blant annet har ledet til innkjøp av "en ekte Beirut", dvs. en 1984/85-modell Mercedes-Benz W123.

Veldig sjarmerende bil, forresten.

Her følger en oversikt på hva som er reparert (og ikke reparert):

Ny lydpotte.

2 stk. drivaksler.

Plugger & kabler.

Coil.

Fordelerlokk.

Bakaksel (brukt).

Støtdempere bak.

Topp og toppdekselpakning.

4 stk. utblåsventiler.

Overhalt blokk.

2 stk bremseskiver.

Klosser.

Nye lykter foran + festeanordninger.

Byttedynamo (overhalt hos merkeforhandler).

++

Hvilket tilsier at bilen går minst 208.000 km til!

Det er lite rust, i alle fall ikke noe farlig, bare litt på panser.

På bagasjelokket er det en ubetydelig bulk (som er forsøkt utbedret på amatørmessig vis).

Ellers fremstår den som pen, skadefri og blank i lakken.

Årsavgift betalt.

Godkjenningen gjelder frem til juni 2005 (ingen mangler).

4 pene alufelger på sommerhjul, og 4 vinterdekk på vinterfelger, om jeg forsto eier korrekt.

Og ja, han ba meg skrive at bilen, eller "vepsen" som han kaller den, bruker litt olje (ikke lekkasje), men er til gjengjeld meget startvillig og går som et uvær.

Dessuten trengs muligens en forstillingskontroll, da høyre framhjul slites feil over tid (koster rundt tusenlappen, pluss eventuelle deler). Noe som vel å merke også kan skyldes defekt støtdemper.

Prisantydning er 6000 penger, inkl. moms og sloms, men kan visst diskuteres over en kopp te. Kjøp nå, så får du en klassisk Pioneer kassettspiller/radio på kjøpet.

Post en mail til meg, eller send en PM, om du skulle være seriøst interessert, så setter jeg deg i kontakt med den glade eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider