Gå til innhold

kobling av CD-spiller

Ranger emnet

VWfanatic

Anbefalte innlegg

Sliter litt med kobiling av CD-spilleren i bilen min (VW Corrado).

Da jeg skulle koble til fant jeg ingen kabler det gikk strøm i, hadde vekselsvis strøm mellom to kabler, men ga til slutt opp å bruke disse og målte meg heller fram til at det var minus kabelen som var problemet. La derfor opp ny jording og fikk strøm til spilleren.

problemet er det at nå går det strøm til spillerene konstant, også når tenningen er skrudd av. Og av en eller annen grunn slår ikke spilleren min seg helt av (står og blinker og hærjer verre) og tømmer av den grunn batteriet. Noen som har noen tips eller vet hvordan jeg skal få koblet meg inn på tenningen igjen?

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Boble Roadster cab 1972

x - Chevrolet G20 Starcraft 6.2D (fet russebil!) http://www.studio84.tk

x -VW Golf IV 1.6 1999

x -Honda prelude 2.0i 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være 3 ledninger som gir strøm til spilleren,

-En som gir konstant strøm som vedlikeholder minne instillingene dine(+12v)

-En som gir strøm når spilleren blir skrudd på og som driver selve spilleren. (+12v)

- Jordings ledningen(0v)

Det hørest ut som om du har koblet den ledningen som gir konstant strøm til på den inngangen på CD spilleren som er beregnet for drifts strømmen.

Jeg ville sett igjennom koblings skjemaet for ISO kontakten/cd-spilleren en gang til for å sjekke at det er rett eller feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der ligger også nor av problemt mitt tror jeg, er ikke helt sikker på hvordan jeg skal koble den røde og gule ledningen på ISO-kabelen. hvordan skal disse (Se de flotte røde pilene mine) kobles?

ISO.jpg

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Golf IV 1.6 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg måtte gjøre for å få liv i annlegget i min Golf 20 -90mod var å koble begge de 2 ledningene som gir 12v på den samme ledningen på ISO kabelen. Denne ledningen går så videre til 12v inngangen på CD spilleren (ikke den inngangen som skal ha konstant strøm.

bleh tegninga ble bare rot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...altså tenker du på 2 ledninger fra bilen som gir 12v inn på den gule el røde? hvordan koblet du da den gule og den røde sammen i banankoblingene (pilen til høyre)?

noen flere som har tips?

og forresten, hvorfor kommer bildet opp som link og ikke som bilde? trykket jo på IMG knappen.

- Audi 80 B4

x VW Corrado G60 1991

x -VW Golf IV 1.6 1999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry det jeg skreiv i den forrige teksten ble feil/omvendt

I golfen har jeg bare 2 ledninger, +12volt, og 0 volt (jord)

Jeg har koplet +12v ledningen fra bilen på begge ledningene på ISO kontakten (både den som skal ha konstant 12v, og den andre) på den kontakten som ikke skal ha konstant strøm.

Dersom jeg ser rett på bildet ditt er det detsamme som du har gjort, Dersom den venstre pila peker på strøm ledningene.

I golfen har jeg det nå sånn at jeg har konstant strøm til spilleren, og kan bruke den selv om tenninga er av, men jeg kan skru av spilleren med av/på knappen.

Den høyre pila greier jeg ikke å finne ut hva er. Har du prøvd spilleren i en annen bil og kontrollert at den fungerer?

Bekalger at jeg skrev feil til å begynne med, og at jeg ikke kunne hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider