grubbel Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 www.stereointegrity.com fint eksempel på det det mr sq snakket om, bass der ALT er lagt i bassen og 0 i hvilke farge flaten ut skal ha :) men billig er den ikke Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Originally posted by Jay www.stereointegrity.com fint eksempel på det det mr sq snakket om, bass der ALT er lagt i bassen og 0 i hvilke farge flaten ut skal ha :) men billig er den ikke Det finnes flere eksempler på denne type basser. Fellesnevneren for dem alle, er at ingen av dem er storselgere. Gjett hvorfor...............:D Det finnes selvsagt basser med fett utseende som er meget bra, men det viktigste er å ikke la seg forføre av et utseende, og la det bestemme. Ta heller utseende som en bonus. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by Mr. SQ Det finnes flere eksempler på denne type basser. Fellesnevneren for dem alle, er at ingen av dem er storselgere. Gjett hvorfor...............:D Det finnes selvsagt basser med fett utseende som er meget bra, men det viktigste er å ikke la seg forføre av et utseende, og la det bestemme. Ta heller utseende som en bonus. -Fordi det ikke produseres mange av dem, grunnet det faktum at folka som lager sånt er helt kokko på å få frem det ypperste. -Og fordi enkelte prioriterer Audiobahn-Bling enn god lyd :rolleyes: slik at salgsgrunnlaget faller endel. Sa mannen som eier en SI 12" :D Flere eksempler på null bull - elementer? Tipper fett utseende + bra lyd = RE XXX eller? Hehe :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 XXX og W7 er søte å se på i tilegg til fin ytelse, prisen er deretter :o Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by jalla -Fordi det ikke produseres mange av dem, grunnet det faktum at folka som lager sånt er helt kokko på å få frem det ypperste. brukerne er ikke noe bedre ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by jalla -Fordi det ikke produseres mange av dem, grunnet det faktum at folka som lager sånt er helt kokko på å få frem det ypperste. -Og fordi enkelte prioriterer Audiobahn-Bling enn god lyd :rolleyes: slik at salgsgrunnlaget faller endel. Sa mannen som eier en SI 12" :D Flere eksempler på null bull - elementer? Tipper fett utseende + bra lyd = RE XXX eller? Hehe :D Er ikke noe problem å produsere kvalitetselementer i forholdsvis stor kvanta, problemet er at dem ofte faller igjennom hos den gjevne kjøper, da du finner basser til halve prisen som ser fetere ut. Når det gjelder basser, kan jeg ikke tenke meg en produsent jeg har mer respekt for enn Eton (vel dette gjelder elementer generelt). Det er så sykt gjennomført at har man vært borti endel, skjønner man at dette er Tysk pressisjon på sitt ypperste. Skal derimot love deg at det er ikke lett å selge et element som blir levert i en standard brun pappeske med enkel sort skrift på. Kjøper man Eton, vet man hva man vil, og har penger til å betale for det. Eton sin Hexacone membran er utvilsomt det beste membran materialet jeg kjenner til. Etterfulgt av Focal sin W-cone. Er bare så synd at Focal har slitet endel med relativt stor eksemplarvariasjon (hvertfall tidligere på deres elementer til hjemmebruk). Ellers finnes det mange gode elementer med helt enkle, men stive papir membraner. Riktig membran er jo ikke alt. Man har fortsatt et godt stykke igjen før man har et kvalitetselement. En god membran er egentlig bare kronen på verket. man må jo selvsagt også ha en mekanisk stabil konstruksjon, og en god motor. Derfor vil du jo selvsagt også finne velkonstruerte basser med heller ordinær papirmembran. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by jalla -Fordi det ikke produseres mange av dem, grunnet det faktum at folka som lager sånt er helt kokko på å få frem det ypperste. Originally posted by Jay brukerne er ikke noe bedre ;) Hehe, nei :D absolutt ikke :D Gleder meg til å se hva 10" Hex suben kan gjøre Glenn. Har ikke hørt annet enn "Wunderbar" om Eton :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnDeere Skrevet Juli 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Da har jeg kjøpt meg en Rockford Fosgate 3112 med kasse. Det ble antageligvis det beste.. Tinga sendes med posten i akkurat nå.. Er spent på om forsterkeren min makter å dra dette elementet.. Tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Hvis det er den 1000 WATTS MAX ampen som du har linket til tidligere så tror jeg den vil slite brukbart med RFR 3112. Den er tungdrevet og liker seg best med MYE effekt.. Kjørte den med en BD1501 koblet på og den ba bare om mere effekt... Hvis jeg ikke husker helt hinsides nå så er følsomheten på den rundt 85db/1w så den krever sitt for å yte det den er konstruert for. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnDeere Skrevet Juli 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Stemmer at jeg mener ampen som jeg har linket til tidligere.. Synes det blir dyrt om jeg må legge ca. 4k til i forsterker. Hadde tenkt til å kjøpe nytt komponentsett nå.. Er fullt klar over at min amp ikke kan dra 3112 fullt ut, men vil jeg kunne få OK lyd..? I tillfelle, hvilken forsterker burde jeg i grunn ha? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Originally posted by JohnDeere Stemmer at jeg mener ampen som jeg har linket til tidligere.. Synes det blir dyrt om jeg må legge ca. 4k til i forsterker. Hadde tenkt til å kjøpe nytt komponentsett nå.. Er fullt klar over at min amp ikke kan dra 3112 fullt ut, men vil jeg kunne få OK lyd..? I tillfelle, hvilken forsterker burde jeg i grunn ha? Usikkert, RF sub av den typen krever endel allerede på lavt volum, subben er tungdreven, og krever effekt for å i det hele tatt spille, hehe ;) Men du vil nok høre at den er der, men noe voldsomme greier blir det nok ikke.. En punch 6001bd er vel den billigste løsningen du kan slilppe unna med fra RF hvertfall, til ca 5900,- Men du får jo se hva du får utav den når du tester. Subben jeg forslo for deg har spec på 96dB 1w/1m, som du hadde kommet mye bedre på vei med, men det er bare min mening :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohnDeere Skrevet Juli 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Kult at du følger med Zetec ;) Hadde kanskje vært bedre å kjøpt subben din men men.. Fant ikke "punch 6001bd".. Du mener ikke "Punch 601S"? Stemmer det ikke at jebg kan koble på to forsterkere på subben? Hva om jeg kobler på f. eks min nåværende amp + en Punch 601S? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 6001 er vel 1stk 0 for mye ja, men hadde nok vært en grym forsterker om den ble laget ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Originally posted by JohnDeere Kult at du følger med Zetec ;) Hadde kanskje vært bedre å kjøpt subben din men men.. Fant ikke "punch 6001bd".. Du mener ikke "Punch 601S"? Stemmer det ikke at jebg kan koble på to forsterkere på subben? Hva om jeg kobler på f. eks min nåværende amp + en Punch 601S? Mener nok P6001BD ja, den du snakker om er nok en utgått modell Punch 6001BD Har ikke spec på 601S, så kan ikke svare på om den forsterkeren du nevner er god nok. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Originally posted by Jay 6001 er vel 1stk 0 for mye ja, men hadde nok vært en grym forsterker om den ble laget ;) Er forhandler for RF, sier jeg 6001BD så mener jeg 6001BD ;):D hehe Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg