Nitros Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Når jeg starter bilen (pumper sakte med pedalen 2 ganger) før, så start jeg den. Hvis jeg da slipper gassen etter å ha 2000rpm i kansje 5sek, så slokner motoren. Er dette er vanlig problem eller? må jo ruse bilen en stund før jeg kan begynne å kjøre... Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Originally posted by Nitros Når jeg starter bilen (pumper sakte med pedalen 2 ganger) før, så start jeg den. Hvis jeg da slipper gassen etter å ha 2000rpm i kansje 5sek, så slokner motoren. Er dette er vanlig problem eller? må jo ruse bilen en stund før jeg kan begynne å kjøre... Virker som du må justere hurtig-tomgangen din...går den for sakte når den er kald,mister lufta hastigheten og bensina faller ut av luftstrømmen,den går magrere og så...poff. Stopper den. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 takk for så raskt svar! Hvordan gjør jeg det da? Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Originally posted by Nitros takk for så raskt svar! Hvordan gjør jeg det da? Kommer an på hvordan gasser du har...på Weber 2-port sitter det en skrue rett under automatchokehuset..(dvs der hvor kjølevannet er koblet til gasseren)...som gir litt gass når choken er i funksjon. Skru den litt inn,og start den..skal gå på rundt 1800 RPM når motoren er kald. :) Bare å prøve seg frem...husk at den virker ikke når motoren har fått lunk...og sett den bare akkurat så fort at den går javnt uten å stoppe,det kutter ned på forbruket :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Juni 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Tror egentli at det kan være choken, siden den starter bra når den er varm. Er det vanskelig å bytte til manuel choke? Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Nitros Tror egentli at det kan være choken, siden den starter bra når den er varm. Er det vanskelig å bytte til manuel choke? Er litt annerledes hus på de gassera som har manuell choke orginalt...festepunktene er ikke de samme,til chokemekanismen altså...enkleste er å finne en Weber på huggeren med manuell orginalt,eller mikle til en vaier til spjellet selv...men da får du ikke hurtig-tomgangen du savner. Finnes kanskje noe universalt eller konverteringssett...pling Norsk Forgasserservice i Oslo og hør. Har ikke nr,men det finner du lett :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 åssen modell er det, åssen gasser, min var sånn at jeg måtte ruse den når den var kald. Jeg har den Weberen med automatisk tomgangsregulering(den feite kabelen inn på gasseren). Stilte choken litt mer på, vri choke-huset ett par grader mot klokka etter å ha løsna de 3 skruene på choke-huset. dette funker vel på alle med automat-choke. På vanlige webrer så kan man stille hurtigtomgangen som forklart bortsett fra at motoren skal være varm, sette hurtigtomgangen på manuelt og skru på skruen, dette er på den største fortanningen. Men prøv å still choke-huset først. Dette gjelder ikke såkalte start-forgassere, Ford VV eks. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.