Red_hot Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Hei, har en sierra 2.0l i CLX 92 mod, har effekt anlegg og power filter... men så er det noen ganger bånndraget blir borte, da må jeg vente litt så kommer den tilbake, eller så kan jeg gi bånn gass, og det hjelper ikke å gire ned, akkurat som den for formye av noe eller forlite... noen som har hatt det samme problemet? Siter Lykkelig eier av en Ford Sierra 2.0L i CLX, 91 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2004 Originally posted by Red_hot Hei, har en sierra 2.0l i CLX 92 mod, har effekt anlegg og power filter... men så er det noen ganger bånndraget blir borte, da må jeg vente litt så kommer den tilbake, eller så kan jeg gi bånn gass, og det hjelper ikke å gire ned, akkurat som den for formye av noe eller forlite... noen som har hatt det samme problemet? Går nok magert pga filteret og potta...prøv å teipe halve filteret,går den bedre da er det mer suppe som må til på bunn..:) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimmY Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Jeg har det samma problemet. Men jeg faar ikke igjen kraften slik som du gjoer ! Jeg luerer paa om det kanskje er clutchen som slarker eller no i den duren! Jeg kjoerer en 86-87 Ford sierra forgasser. 2.0litr Naar jeg gir flatt jern gaar motoren fort og braaker faelt men det gaar ikke veldig fort.! Haaper du skjonte hva jeg mente! Siter Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by Timbertoy Jeg har det samma problemet. Men jeg faar ikke igjen kraften slik som du gjoer ! Jeg luerer paa om det kanskje er clutchen som slarker eller no i den duren! Jeg kjoerer en 86-87 Ford sierra forgasser. 2.0litr Naar jeg gir flatt jern gaar motoren fort og braaker faelt men det gaar ikke veldig fort.! Haaper du skjonte hva jeg mente! Det er nok clutchen som slurer....sjekk at ikke wiren er for stram...det skal være dødgang på ca to cm ytterst på pedalen...ellers må du nok bytte clutch. For, har den sluret sånn som du skriver der,er den død. :) Og den blir ikke friskere med tiden.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 kan være clutchen ja, men det kan også være andre ting. Jeg hadde samme problemet på min gamle gasser sierra, den ville nesten ikke dra i hele tatt og den var kul umulig i oppoverbakkene. Visste seg at på 2 av stemplene lå det ett tjukt lag med sot, pga. ødelagte ventiltettninger, som gjorde at den sotet noe helt forferdelig Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimmY Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Takk for hjelpa folket. Men na har jeg et nytt problem. Jeg far faen ikke start pa motoren. det kommer ikke frem strom til Coilen. og ikke videre derfra til pluggene. Noen som har vaert borte i samma problem?? Jeg vurderer og sende hele bilen pa service selv om jeg ikke har penger til det enna. Noen forslag-tips ?? Takk pa forhand Siter Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Originally posted by Timbertoy Takk for hjelpa folket. Men na har jeg et nytt problem. Jeg far faen ikke start pa motoren. det kommer ikke frem strom til Coilen. og ikke videre derfra til pluggene. Noen som har vaert borte i samma problem?? Jeg vurderer og sende hele bilen pa service selv om jeg ikke har penger til det enna. Noen forslag-tips ?? Takk pa forhand Vrak Shiten....Hadd ei sånn bil engang jeg og....Hadde akkurat samma problemet(pluss _mange_ andre). Ta og sjekke ledningene fra batteri fram til coil og sjekke om alt er som det skal...hvis de er hele vil jeg tro det er hjernen som har fått det til deg... -Ex- Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 hjernen på dohc`en skal være greie nok?? ohcn var det en diode som brukte å gå til helvete, slik at den gikk helt høkkert etterpå. Du må sjekke at du får gnist framover, som du tydeligvis ikke får. sjekke styrestrømmen til coil! Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimmY Skrevet Juli 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2004 Ja det er en OHC motor! HVor sitter denne dioden? HAr hatt endel trøbbel med denne bilen, men jeg skal **** ikke vrake bilen min. Jeg har store planer for den. Det er jo en sierra for guds skyld! den skal jo trøbble !! :D Siter Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Juli 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2004 jeg har en slik hjerne liggende.. helt splitter ny, kostet 8000 kr :P men du finner sikkert en på en høgger. er ikke noe å reppe på selv. viss den går dårlig på tomgang synes jeg heller du bør sjekke at alle vakumrør går dit de skal og ikke har hoppet av.. :) Siter Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 sjekk styreenhet til tenning, vakuum til map.. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimmY Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Lol....jeg fant en løs ledning som er kobla sammen med den gule ledningen til tenninga.... er dette kanskje en ledning til styre enheten ? Er det noen som vet noe om denne ledningen ? Jeg finner det sabla interessant og finne løse ledninger i bilen..... dette er den andre løse ledningen hehe. Takk! Siter Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2004 Er normalt med løse ledninger, er til diverse ekstraustyr og utstyr som kanskje ikke er levert til norge... Noe diagnose-greier, kanskje for å stille tenninga etter... Men kan være problemet, saken er bare at du ikke må henge deg opp i det... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimmY Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Ok. takk for svar Siter Jeg vil ha Sierra :'( !!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg