Gå til innhold

Import av bil og avgifter.

Ranger emnet

v|ncenT^

Anbefalte innlegg

Har nå vært i kontakt med en fra sverige, tenker å kjøpe en "delebil".

Delebilen er funnet, og koster ikke altfor mye 5500 kr.

Det høres jo billig ut, men jeg er litt usikker på hva jeg må betale for å få den til norge ?? Gi og med at bilen ikke skal rulle på norske veier så burde jeg ikke behøve å betale mer enn momsen eller noe..

Så spørsmålet lyder, er det noen som har peiling på hva som må betales for å ta inn en delebil ?? Eller er det noen som har greie på hvor jeg skal henvende meg for å få svar ?

Og ja, bilen skal tas med på henger, skal ikke rulle på egne hjul over =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by v|ncenT^

Har nå vært i kontakt med en fra sverige, tenker å kjøpe en "delebil".

Delebilen er funnet, og koster ikke altfor mye 5500 kr.

Det høres jo billig ut, men jeg er litt usikker på hva jeg må betale for å få den til norge ?? Gi og med at bilen ikke skal rulle på norske veier så burde jeg ikke behøve å betale mer enn momsen eller noe..

Så spørsmålet lyder, er det noen som har peiling på hva som må betales for å ta inn en delebil ?? Eller er det noen som har greie på hvor jeg skal henvende meg for å få svar ?

Og ja, bilen skal tas med på henger, skal ikke rulle på egne hjul over =)

http://www.toll.no

se på avgiftskalkulatoren der......

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare momsen på kjøpesummen som skal betales da. Det er mange biler som blir momset inn til Norge, så betales importavgifter den dagen bilen skal godkjennes og få skilter.

Har ikke tatt inn delebil selv enda, du kan sikkert stoppe på grensa og bare betale moms og kjøre videre? ring tollvesenet og spør hvor den skal betales,

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider