Gå til innhold

Hjelp - Montering av bakpotte!

Ranger emnet


Oleee

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en bakpotte fra Autospar, og tenkte jeg skulle gjøre jobben/monteringen selv, men den gang ei...det gikk til hælvete med andre ord! Svendsen Eksosservice eller Bilens - Eksosanlegg ville ikke påta seg jobben dessverre..:(

 

Kjenner dere til noen verksteder i Oslo/Akershus området som vil montere en bakpotte for meg til en svært så hyggelig pris? Crazy Tuning kanskje? :)

 

Alle forslag mottas med et stort takk! :D

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

er bare å kutte å sveise, og så må du jo såklart ha en overgang hvis røret fra org. anlegget er mindre eller større enn den nye potta.

Har gjort det samme på min og det tok ca 2 timer på verksted. Sitter som f... gjør det også :D

 

Mye betalte du verkstedet'a? Skal det sveises på da? Har hørt at det bare skal en eksosklemme til jeg, og noe tetningspasta...?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

Halla pårræ. er det bare potte eller har du komplett kit?..

 

kan sikkert montere mot noen $$$

Ta kontakt på rdl@rdlx3m.com

 

Sender deg en PM jeg hvis jeg melder min interesse, ok? :)

 

Er forresten bare bakpotte..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

 

Mye betalte du verkstedet'a? Skal det sveises på da? Har hørt at det bare skal en eksosklemme til jeg, og noe tetningspasta...?

Han som jobber for meg betaler jeg kun 250,- timen. (svart)

Det han gjorde på min var å kutte orginal potta rett bak lyddemperen. Deretter satte han på en overgang fra orginal anlegget til den nye potta. Så litt sveising og montering av oppheng så var alt klappet og klart.

Hvis det er kun en eksos klemme som må til får å feste den, så må man nok ha en potte som er lagd til bilen, slik at potta glir rett innpå anlegget som allerede sitter der.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pottene man får kjøpt hos Torshov, hvordan og hvor monterer man slike potter? :rolleyes: Ingen som veit om et verksted eller lignende, før jeg eventuelt kontakter brukere på forumet..?

 

Btw: Har ingen potte fra Torshov, bare et eksempel...:)

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

De pottene man får kjøpt hos Torshov, hvordan og hvor monterer man slike potter? :rolleyes: Ingen som veit om et verksted eller lignende, før jeg eventuelt kontakter brukere på forumet..?

 

Btw: Har ingen potte fra Torshov, bare et eksempel...:)

Jeg har potte fra torshov. Fikk den satt på på ett verksted. Lyden ble hvertfall ikke anerledes med den siden det allerede sitter eff.anl på bilen min.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lokalt verksted som driver med eksosanlegg, eller bare et helt "vanlig" verksted? Har ikke effektanlegg fra før, har orginalt som kom med bilen.. Men har kjøpt effekt-bakpotte, men eneste problemmet er monteringa, men håper dette ordner seg..

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har torshov potta, den tok meg en og halv time å feste..... Problemet ellers er at de fleste verksteder ikke vil montere deler de ikke lagerfører etc. For da kan de ofte ikke garantere ting lenger...... Det er vel absolutt ingen vanskelig oppgave så lenge du har en sveis i nærheten og noen som kan bruke den.. Jeg brukte bøybart rør som jeg monterte med klemme på den ene siden og sveiset fast den andre siden med en overgang som igjen ble sveiset på potta.. enkelt....

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt problemet med å montere en bakpotte på en golf 3..

 

1. Finn ett sted å løfte opp bilen.

2. Se hvor originalpotta er festet i eksosklemme over bakstillingen.

3. Bruk skyvelære for å måle om originalrøret passer til den nye potta.

4. Demonter eksosklemmen til potta og gummiopphenget.

5. Heng på plass den nye potta, monter med ny eksosklemme og bruke eventuelt overganger fra original eksos til ny potte dersom det trengs.

6. Fixer du ikke dette bør du kontakte RDL som allerede har tilbydt seg å hjelpe deg for over en uke siden.

Du bruker max 30 minutter på denne jobben, og det er inkludert å stå å klø seg i ræva og lyve om damer.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår