haagen1 Skrevet Juli 1, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Skal ha nye høyttalere. Skal ha 2 6.5" dørene framme, og 2 6.5" eller 6.9" i hattehylla bak. Trenger ikke super høyttalere ettersom jeg ikke skal ha forsterker. Best mulig høyttalere til billigst mulig penge :-) Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 1, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Best mulig lyd får du hvis du kun kjøper høyttalere der du sitter, kun foran. Legg heller alle pengene i et godt sett foran istedenfor 2 rimeligere sett foran og bak. Skal du ha coaxial eller komp.sett da? :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juli 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Okei, tenkte å ha bak ettersom jeg allerede har kabel klar der. Kan 0 og høyttalere å sånnt. Skal ha coaxial, ettersom det er letteste å koble :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 1, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Hvilken bil skal det stå i? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juli 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Hvilken bil skal det stå i? Gammal mitsubishi galanten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 1, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Focal PC-165 brukte jeg på forrige bilen min. Koblet de rett på spilleren før jeg fikk meg forsterker til de. De spilte godt og hadde en pen lyd. Så de kan anbefales ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juli 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Aha, https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/focal-pc-165 Var litt dyre, ettersom har hatt store utgifter på bilen nylig. Fant de litt billigere her: https://importpris.no/bil-og-motor/hoyttalere/16-5-cm-6-5-hoyttalere/focal-pc-165 Tenker max 1000 kr. Men er det vits med så dyre høyttalere når man ikke har forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 1, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Men hva om du heller kjøper forsterker til de høyttalerne du har der idag da? ;) For de høyttalerne får vel tilført 20W hver kanskje fra spilleren. Får du koblet på en forsterker får de fort det dobbelte om ikke 3 dobbelte ;) Mer futt, mer lyd Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juli 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Men hva om du heller kjøper forsterker til de høyttalerne du har der idag da? ;) For de høyttalerne får vel tilført 20W hver kanskje fra spilleren. Får du koblet på en forsterker får de fort det dobbelte om ikke 3 dobbelte ;) Mer futt, mer lyd Har orginale høyttaleren den dag i dag :-) http://bilstereosenteret.no/products/isc165 fant de til 1490 kr her, er vel bare å bestille :-) å kanskje vurdere forsterker senere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juli 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2016 Sikkert dumt spørsmål, men hvordan kabelsko er der jeg trenger til + og - kontakten på høyttaleren? Send et bilde så jeg vet :-) Edit: https://www.audiocom.no/bilstereo/tilbehor/koblingsutstyr/aiv/kabelsko-pakke-høyttaler-rød-flate-kabelsko-røde-5-x-2-8mm-5-x-4-8m-2000823-p0000002472 ? Link gjerne fra biltema ettersom jeg tenker å kjøpe høyttalerekabel å "kabelsko/plugg" derfra :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 2, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2016 Har orginale høyttaleren den dag i dag :-) http://bilstereosenteret.no/products/isc165 fant de til 1490 kr her, er vel bare å bestille :-) å kanskje vurdere forsterker senere De høyttalerne klarer mye mer tilført effekt enn det de får. De klarer 70watt og fra spilleren får de kanskje 20W. Så er en del å hente om du kobler på en forsterker ;) Så en forsterker er å anbefale ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juli 2, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2016 De høyttalerne klarer mye mer tilført effekt enn det de får. De klarer 70watt og fra spilleren får de kanskje 20W. Så er en del å hente om du kobler på en forsterker ;) Så en forsterker er å anbefale ;) Har en pioneer spiller(MOSFET 50W x 4 amplifier) Lurer litt på om det er lurt å ha enslags "ramme" å montere høyttalerne i? Ellers blir de å stå rett i stålet i bildøra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2016 De 50W er peak watt, eller villedende watt da. Nominell watt på gode spillere bruker å ligge rundt 20-30W per kanal. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet Juli 3, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2016 Da bestilles focal frontsett. Kan noen linke hvordan "plugg" jeg kobler høyttalerekablen til disse høyttalerne på :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2016 Sikkert den samme som du har i bilen idag ;) Bruker å være standard. Er det feil type så har biltema flere flate kabelsko du kan bruke Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg