uberjews Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Hei, Jeg er ubrukelig når det kommer til bil. Har en RAV4 02 og opplever pipelyder fra bremser. Merker ingen ulyd når jeg bremser hardt eller veldig løst. Noen tips angående dette? Jeg har noe rust på skiver bak, men har ikke sjekka jevnhet på skivene foran/bak eller klossene enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Kan vær så enkelt så bremsestøv :-) Ufarligt i tilfelle:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Mai 10, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2014 Kan eventuelt vaske dem med avfettning eller lignende. Eg er ikke noe flink med feil på bil, men oss meg vaske eg dem med avfetning og godt med vann og det var vekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet Mai 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2014 Avfetting er ikke noen god ide. Det er typisk ganske fete hydrokarboner. Det kan muligens fjerne pipingen og samtidig fjerne bremsekraften. Bremserens er laget til formålet. Ellers er vask en god ide. Virker ikke det er kobberfett på baksiden av klosser et gammelt tips. Ta også litt kobberfett på punktene der klossene sitter i holderen. God glid der er nøkkelen til snille bremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre E Olsen Skrevet Mai 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2014 Brukte rein sitrussavfettning og ble ikke noe værre bremseefekt?:-) og ikke mer pipemyd:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Babelfisken Skrevet Mai 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2014 Brukte rein sitrussavfettning og ble ikke noe værre bremseefekt?:-) og ikke mer pipemyd:-) Sitrus er ok. S.k kaldavfetting (petroleums basert) er ikke ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mai 12, 2014 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Du kan og prøve og legge kantene på bremseklossene med en vinkelsliper,kortsidene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uberjews Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2014 Takk for forslag, skal teste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg