Stubsjøen Skrevet Mars 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2014 Hallo! Nå har jeg fått koblet opp nytt anlegg i bilen! Audi 80 2,0E 1995 Satte inn ny spiller, høyttalere, basser og forsterker På den orginale spilleren som satt i så var det slik at du måtte skru den av manuelt når du skrudde av bilen. Den gikk ikke på tenninga. Så her er problemet mitt; Når jeg skrur av bilen så må jeg skru av spilleren manuelt, og det kan jeg leve med. MEN det går fortsatt strøm til forsterkeren og bassern. Så den står å suger strøm når bilen er skrudd av. Opplevd at batteriet har blitt helt flatt så jeg måtte ha starthjelp. Da sto bilen i ro i ca 12 timer. Det jeg gjør idag er å dra ut sikringa som sitter ved batteriet hver gang jeg vet at bilen skal stå en stund. Men det er jo litt trasig Er det noen som har en god løsning/forslag til hva jeg kan gjør? Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2014 Du har vel koblet remote på forsterkeren til konstant +12V? Om du legger den til tenning så vil problemet være borte. Du har vel også en remote utgang på spilleren? Legger du remote på forsterkeren til reemote utgangen på spilleren vil forsterkeren starte da spilleren skrur seg på Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stubsjøen Skrevet Mars 17, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2014 Tjaa. Jeg har koblet remote fra forsterkeren inni ei kobling bak spilleren. ( gul ledning) Det stikker ut en kabel på spilleren som heter "system remote". Er det den jeg skal koble remote på? Det er ingen egen kontakt bak spilleren som bare heter remote. Når jeg skrur av spilleren hører jeg et lite dunk fra subbern. Men forsterkeren lyser fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 17, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2014 Gul kabel bak på spiller er konstant +12V Du kan bruke system remote ja. Sett gjerne på en 1A sikring om du skal gjøre alt etter boka Dunk lyden du hører kan være mye egentlig. Hvor har du koblet jordinga til forsterkeren? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg