Kensa Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Noen som vet va denne feilkoden betyr? : 16618 Gjelder da en Audi 04 mod. 1.9 tdi 116hk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 http://lmgtfy.com/?q=16618 Sjekk vakuum slangene dine ;) 16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ON Boost Pressure too high Reduced Power Output Possible CausesHoses incorrectly connected, disconnected, blocked or leaking Boost Pressure Control Valve (N75) faulty Boost Pressure Sensor (G31) faulty Turbo Charger stuck/faulty Possible SolutionsCheck Charge Pressure Control SystemPerform Output Test (to check the Turbo Charger) Perform Basic Setting (to check the Charge Pressure Control) Perform Pressure Test to locate Leaks Check/Replace Boost Pressure Control Valve (N75) Check/Replace Boost Pressure Sensor (G31) Check/Replace Turbo Charger Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Er egentlig ganske nytt dette for meg, noe alvorlig med denne feilkoden?Eventuelt noe tips om hva jeg bør/kan bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Det billigste og letteste du kan gjøre er å gå over vakuum slangene i motoren. Kan være lekkasje i en eller flere. Koster også lite å bytte Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Er vel egentlig ingen ekspert når det kommer til bil :pEventuelt noen bilder du har, som viser hvor vakuum slangene går? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Dem er i motoren. Ta av en, ta en rask suge test på de. Merker du at de lekker, så klipp til en ny slange og sett tilbake. Ikke napp ut alle slangene på en gang. Ta en og en, for da vet du hvor de går Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Sant det ;)Noe spesiell dimensjon på disse slangene? eventuelt farge?Så du mener det er blese i slangene? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Du kan jo se hvordan mine slanger var. Da jeg så tilstanden på den ene så byttet jeg alt. I min A6 var det 4mm innvendige slanger. Usikker på hva du har. Ta av en slange og sjekk Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Aha, takker :)Så du bare tar å løsner de i den ene enden å bles igjennom de?Går du rundt omkring i motorrommet bare? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Kan også informere om at det føles ut som at bilen har rykket til av og til, mer som at turbotrykket forsvinner også kommer det igjen.Har også havnet i nødmodus tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Min A6 tullet også mye i 2013. Harde på drag så gikk bilen i nødmodus, og til slutt mistet jeg all effekten. Den gikk uten hjelp av turboen. Da var det hull i slangen som styrer wastegaten på turboen (slange nr 32 på bilde). Fikk byttet slanger, og turbotrykket kom tilbake. Men nødmodusen var der. Men kun ved harde pådrag. Men da jeg fikk byttet diesel filteret så ble problemet borte. Har nå kjørt i mange mnd uten feil Det er små slanger flere steder. Ta av en. Holdt fingeren på ene enden, og sug på andre. Da vil du fort merke om de er tette Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 Skal se va jeg finner ut ;)Er vel bare å ta av dekselet på toppen av motoren, å se om man finner disse slangene . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg