stjernegris Skrevet Oktober 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2013 Har en w211 220cdi 2005mod som ved jevne mellomrom ca 3uker mellom. Kommer opp med P2080 og P2084 og motor lampa lyser. Dette skjer bare når bilen går på tomgang etter kald oppstart. Hva er feilen? Tett eksosanlegg? Dette er en automat. Er det en langtur på tvangskjøring på lavere gir som er løsningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2013 P2080 - Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Range/Performance Bank 1 Sensor 1 P2084 - Exhaust Gas Temperature Sensor Circuit Range/Performance Bank 1 Sensor 2 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stjernegris Skrevet Oktober 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2013 Takk for svaret. Dette kom opp på kode leseren min også, men hva vil dette si praksis. Har forstått att det er forskjellige målinger i temp mellom disse som er problemet men hva vil det si i praksis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2013 Om jeg forstår det riktig så er det lambdasonden(e) som ikke virker. Eller at den ene er defekt, og sensor 2 har da for stor avvik fra sensor 1 så den slår også ut som feil. Om det er lambdasonde feil så vil det gi økt forbruk og feil blanding (luft/drivstoff) Rett meg om jeg tar feil. Lambdasondene har så mange navn synes jeg Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg