Kensa Skrevet Oktober 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2013 Hei! Idag når jeg kjørte min Audi A4 1.9 tdi - 04mod, virket det som jeg mistet turbotrykket helt. Var da i en motbakke, rundt 90 km/t, plutselig så mistet jeg all kraften. Noen som vet hva dette kan komme av? Eventuelt noe jeg kan sjekke selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2013 Bilen gikk nok i nødmodus. Ble bilen OK da du skrudde av og på tenninga/bilen? Mye du kan sjekke selv. Gå over vakumslangene i motorrommet. Dieselfilteret kan hjelpe. Hjalp på bilen min. Den ble også plutselig død ved harde pådrag. Da hjalp det å bytte dieselfilteret. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Oktober 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2013 Jepp, kjøre inne til en busslomme. Skrudde da av og på tenning, å vips så var bilen god igjen. Hvor man finner disse slangene? enkelt å komme til? Kan eventuelt ta et bilde av motorrommet i morgen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2013 Fjern motordekselet så ser du de små slangene som går rundt i motorrommet. De kan se hele ut, men ta av en og en og test de. (hold fingern på ene siden, og sug på andre enden) Når byttet du dieselfilteret sist? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Oktober 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2013 Husker ikke når det ble byttet dieselfilter sist, men skal få sjekket det til i moregen ;) Skal det eventuelt byttes ofte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Oktober 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2013 Kan også informere om at jeg har Haynes boka til min modell, kan sikkert finne noe lurt der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 27, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2013 Dieselfilteret bør byttes en gang i året, eller spøs hvor mye du kjører. Men i værstefall kan et tett dieselfilter kan ødelegge dieselpumpa de, og det kan bli dyrt. Så om du ikke har byttet det på en stund så skader det ikke å bytte. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2014 Har da prøvd å fett lest ut feilkoder, kom "dessverre" ikke opp noen feilkoder selv om bilen havner i nødmodus av og til..Dette var da en slik universal feilkodeleser som et firma her i Trondheim hadde. Kan dette ha noen betydning med at jeg ikke fikk opp noen feilkoder?Er da også usikker om bilen generelt drar dårlig.. Aldri hatt en Tdi for er da usikker på hvordan den skal dra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2014 Du får effekten mye tidligere, og har mye mer nm enn på en tilsvarende bensinbil. Diesel motor er ingen turtallsmotor. Lite effekt mot slutten. Men hva har du gjort med bilen etter du har fått de problemene da? Hva har du sjekket/byttet? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2014 Har egentlig ikke gjort noe...Må vel ta en mye grundiger titt nede i motorrommet å se om det er noen sprukne slanger der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2014 Ja, ta en god vår sjekk på bilen. Påkost bilen ny olje og oljefilter. Bytt diesel filteret. Husk å fyll opp det nye diesel filteret med ny diesel. (slipper å ha så mye luft i anlegget). Fjern motor deksler og sjekk slanger. Skal være flere der, Ta av en og en og sug på de for å sjekke om de er hele. (hold fingern på ene siden, og sug på andre enden). Bytt også luftfilteret. Det koster ikke mye. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2014 Skal få prøvd å få årnet dette ;) Er da ikke så bilkjyndig :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2014 Da du skal sjekke slangene ved turboen kan det lønne seg å skru ut luftfilter boksen :) Fjerne den helt. Lettere å komme til de slangene der. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kensa Skrevet Mars 11, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2014 Den er grei ja, skal nokk få til det ja :)Anbefalt å skifte olje,olje filter, luft filter og diesel filter ofte?Bilen har da gått 230 000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 11, 2014 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2014 Jeg bytter olje per 10.000km +/-. Diesel filter, luftfilter og oljefilter en gang i året. Samme om bilen har gått 130.000 eller 360.000. Spørs når det ble byttet sist, og hvilken tilstand det er i nå. Men er det lenge siden det ble byttet sist så skader det ikke å bytte Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg