Gå til innhold

744 B230f 92 mod med regina styre system, ujevn tomgang,

Ranger emnet


volvojens

Anbefalte innlegg

hei jeg har da prøvd å feilsøke på detta på feilsøke greiene til volvo som står på dissa bilene men bilen nevner ingen feil, har da fulgt haynes boka.

men klarer fortsatt ikke finne ut hvorfor den oppfører seg sånn, å noen ganger når jeg starter så starter den uten problemmer men så dør den liksom bare ut og det lukter godt med bensin, venter jeg litt så startern og den går på tomgang, er spesielt sånn etter mye av å på starting. den går noe lavt på tomgang ligger på rundt 500+-, skrur jeg av front lysa så går den opp på tomgang til ca 650/700. bruker pærer som er på 100w ifra biltema,

 

spec på motor: b230f

 

org bunndel

 

topp: kgk003 kam 304 dur 11 løft 110 noc

stivere ventilfjærer letta løftere og ventiltalerken.

plana 2mm.

kg justerbart kamdrev.

freste ventilseter.

lett modifiserte innsug/avgass kannaler.

orginale ventiler.

innsug er orginalt samt hjerner. er inntresert i et innsug som jeg kan øke radiet på spjeldet på.

avgass: kg steg1 grenrør og 2/5 ifra grenrør med 1stk lyddemper

 

har du noen svar så skriv gjerne:), mvh volvojens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trudde det var K-motoren som hadde regina jeg.

 

Men høres for meg ut som den ikke greier å regulere tomgangen selv, ville tatt en grundig sjekk på tomgangsystemet, og kontrollert spjeldåpning og TPS.

Kan være at en rens av spjeldet kan løse problemet, finnes ett skriv fra volvo på dette.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår