Gå til innhold

Audi B8, bensin eller diesel?

Ranger emnet


Markelure

Anbefalte innlegg

Hei

 

Vurderer å handle meg en B8 08-10mod. Så står da mellom 1.8 tfsi eller 2.0 tdi.

 

Skjønt det sånn at alle 2.0 tdi(som står i b8) er samme motor slik at man får rundt 190hk fra alle med chip?

 

1.8 tfsi motoren har jeg vært borti i en a3 2012 1.8tfsi SB s-tronic. Syns den virka god og frisk i den, men skal ha manuell gir selv.

 

Syns bensinen virker mye friskere og kjekkere å kjøre i forhold til 1.9 og 2.0 tdi vag jeg har kjørt tidligere.

 

Så egentlig er det jeg tenker på er hva som er smartest å handle, virker som 2.0tdi ligger noe billigere for salg(da det er flerne av dem?) Så er det hva som vil holde seg best i pris om ca 1 år?

 

Noe must have utstyr mtp holde seg i verdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp med Navigasjon. Da er det greit å ettermontere DAB+ om det mangler. Og sportseter. Det synes jeg er minimum.

 

Har eid 2.0 tdi quattro. Var fornøyd med den. Nå har jeg 2.0Tfsi quattro. Den er en del sprekere, + at jeg har det meste av utstyr på den. Kjøper du diesel, så anbefaler jeg å se etter en med dieselvarmer. Det er veldig ålreit på vinteren. Men det er ikke dårlig varmeapparat i B8 likevel..

Husk at det er litt svak clutch på B8 tdi. Så det kan være lurt å ikke satse på altfor mye Nm i motoren. Har du råd, kjøp quattro. Det vil holde annenhåndsverdien bedre.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radio hører jeg svært lite på så er ikke så "must" for meg med dab+, men navi er nok kjekt å ha sånn ellers ja, mtp salg og.

 

Sportsseter er jeg helt klart enig i at må til, sammen med mlf ratt.

 

Quattro hadde helt klart stått høyt på lista om det var innenfor prisleiet mitt, men skal holde meg under 250k km så blir uten quattro og relativt høy km.

 

Har forsåvidt prøvd begge motorene, bensinen i a3 og har kjørt en del 2.0 tdi i andre biler(gamlingen har b7 med 2.0 tdi PD motoren, er vell nokså lik den med litt mindre kakkling)

 

Syns helt klart bensinen er mye gøyere å kjøre, så er helst verditap jeg bekymrer meg over. virker som begge motorene er solide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke prøvd 2.0TDI pumpedyse motor, men 1.9TDI.

Nå kjører jeg 2.0 TDI cr motor og disse kan på ingen måte sammenlignes.

Riktig som du sier, motorstøy er betraktelig lavere (mindre traktor lyd) av nye cr motoren.

Den går mye jervnere, ett mye jevnere register av kraft.

Jeg er stor fan av 2.0 TDI cr motoren :D

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår