kalledreng Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 (endret) Har fått en ulyd når jeg svinger til venstre, og noen ganger i dumper.. Lyden kommer å går, og når jeg var på verksted så var den ikke der.. Fikk endelig tatt den opp, og ville høre med dere her inne.. Noen som har vært borti en slik lyd før, evt hva det kan være?? Kommer til å dra ned til verksted til mandag, men tenkte å høre her inne.. Først høres lyden fra innsiden av bilen, også kommer lyden med vinduet oppe etterpå.. Kjenner jeg får helt vondt, når jeg hører lyden.. Fra 15-16sek ut i videoen er lyden som skremmer meg mest.. Fint hvis noen her inne kan hjelpe meg litt.. 2010 Ford focus, 1,6l. Gått 70000km http://youtu.be/HpKmVpDK1t8 Endret Juni 1, 2013 av kalledreng land til bil info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Indian Skrevet Juni 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Jeg hører masse vindsus i lydfilen....prøv oå beskrive lyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalledreng Skrevet Juni 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2013 Prøvde å få det vekk, men gikk dårlig.. Er en slags mekanisk lyd.. Høres nesten ut som et slag mot metall, men lyden dør ut med engang.. Virker som det kommer i fra fronten, da lyden blir mye sterkere når jeg åpner vinduet.. Når vinduet er igjen, så høres det ut som noe ligger løst bak ved reserve hjulet.. dunk dunk.. Jeg trudde det var det, helt til jeg åpnet vinduet.. Det er vel den nærmeste måten jeg klarer å forklare den på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 kan de vere fjørlageret? bærebru, hjul lager. prøv på en open plass med alle vindu nede. sving venstre sving høgre. revers el framover... kjem lyden når man skubber bilen sideveis slik den jynger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalledreng Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Skal prøve på det.. Fikk beskjed om at hjul lagerene var bra, men man vet jo aldri for det.. Ja, lyden kommer vel nå bilen gynger litt.. Bilen vil jo gynge litt når man kjører over dumper, så det regner jeg med at det har noe med saken å gjøre.. Er aldri en lyd, når jeg svinger til høyre eller kjører rett fram.. Hvis jeg svinger kraftig fra side til side, så kommer den ofte.. Men like fort som den er der, så er den vekk igjen.. Er nok noe som begynner å bli dårlig, men spørsmålet er jo HVA.. hehe.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Pedalene tenker jeg. Det bør Ford verkstedet vite om Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalledreng Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Pedalene? KAn de lage en slik mekanisk lyd altså?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 Jepp. Mekanisme som drar pedalene unna ved crash. Er normalt bare litt justering. Løsne pedalsettet, presse det oppover og trekke til Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalledreng Skrevet Juni 2, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 ok, da skal jeg nevne det fordi i morgen. Så får jeg håpe at det er det, evt at de finner ut av det.. Gir beskjed når jeg finner ut av det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalledreng Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Da har jeg endelig funnet ut av det.. Var to ting som lagde de lydene.. 1: En foring som var litt dårlig, og skal byttes. Litt usikker på hvilken, det spurte jeg ikke om da.. 2: En stein som hadde festet seg til støtdemperen på bilen.. Den satt godt sa de.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg