kaiove1337 Skrevet Februar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 Hei Har en golf 2 1.8 8v jeg har lyst til å sette turbo på. Har ikke planer om noe stort, men en liten turbo for å få litt mere effekt og lære litt om turbo bygg. Jeg vet att sugetrim er kansje best for å hente ut litt hester og holde det holdbart på en sånn motor, men det er turbo som er planen for øyeblikket. Jeg kan relativt lite om turbobygging så jeg trenger tips til hvilke deler jeg trenger og hva som må bli gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 Hvor mye penger har du planer om å legge i påbygget? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaiove1337 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 Hvor mye penger har du planer om å legge i påbygget? Det har jeg egentlig ikke tengt på. Har ikke tengt å bruke så mye da, kjøpe gamle billige deler fra andre biler og modde osv. Problemet er jeg at vet ikke hva jeg trenger og hva som passer fra andre biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 Jeg er redd for at det koster mye mer enn hva det smaker. For du må jo ha turboen, noen tusen der. intercooler, slanger, innsug, eksos? Det som er inni motoren må nok forsterkes/byttes. (ingen ekspert på det området, så kan være feil i noe av det jeg sier :P ) Da hadde det kanskje vært bedre om du fikk tak i en 1.8 G60 motor, og flytter over. Da får du 160hk originalt av motoren. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Februar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 (endret) Kan jo lese litt her: http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/13781-golf-2-turbo-trenger-hjelp.html Turbokit: http://www.ebay.com/itm/VW-85-86-87-88-89-90-91-92-GOLF-MK2-8V-2-0L-TURBO-KIT-/280588187867 ..6300kr der + toll Endret Februar 22, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaiove1337 Skrevet Februar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 Har sikkert hvert lettest det ja, men har lyst til å prøve med der jeg har. Har hørt att det er for høy komp i motoren orginalt til å få det holdbart, hva blir enklest/best? Dreie ned stempler, dobbel/tykkere pakkning, andre stempler som passer? Har hørt noen kapper til audi innsug? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Februar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2013 http://www.bilforumet.no/kjop-og-salg/tuning-styling-til-salgs/299090-selges-intercooler-og-div-silikonslanger.html noe du kan få bruk for hvertfall til en billig penge :) Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Februar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2013 det som kreves er datasprut, dyse oppsett, turbo manifold, turbo, downpipe og IC med rør Datasprut: Megasquirt kommer på 5000kr, dette kan du ta med over til annen motor osv så det er en lag varing innvistering. Dyse oppsett, hentes fra G60, eller annen 1.8 motor med innsprøytning Turbo manifold: Tansky VW 8v CAST TURBO MANIFOLD (T3/T25) TK EM02-in Air Intakes from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com Turbo: Kina turbo med T25 flens og integrert wastegate fikser biffen, eBay-aliexpress osv. Kjøpe en liten en da du slipper turbo lag. Wholesale turbo t25 - Buy Low Price turbo t25 Lots on Aliexpress.com Downpipe: Bygger du selv med rør fra Biltema og sveiseapparat IC og tilbehør: KSR.no ECS tuning har spacer plate for å redusere kompressjonen, men dobbel topp pakning funker også så lenge du holder deg til moderat ladetrykk og forsiktig tenning. Pengene ryker fort, men det er lærerikt og mye av delene kan taes med over til en ny motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Februar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2013 Du kan sikkert fint kjøre på 0,5-0,6 bar lenge. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaiove1337 Skrevet Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2013 det som kreves er datasprut, dyse oppsett, turbo manifold, turbo, downpipe og IC med rør Datasprut: Megasquirt kommer på 5000kr, dette kan du ta med over til annen motor osv så det er en lag varing innvistering. Dyse oppsett, hentes fra G60, eller annen 1.8 motor med innsprøytning Turbo manifold: Tansky VW 8v CAST TURBO MANIFOLD (T3/T25) TK EM02-in Air Intakes from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com Turbo: Kina turbo med T25 flens og integrert wastegate fikser biffen, eBay-aliexpress osv. Kjøpe en liten en da du slipper turbo lag. Wholesale turbo t25 - Buy Low Price turbo t25 Lots on Aliexpress.com Downpipe: Bygger du selv med rør fra Biltema og sveiseapparat IC og tilbehør: KSR.no ECS tuning har spacer plate for å redusere kompressjonen, men dobbel topp pakning funker også så lenge du holder deg til moderat ladetrykk og forsiktig tenning. Pengene ryker fort, men det er lærerikt og mye av delene kan taes med over til en ny motor. Hmm må vel kansje skifte bensinpumpa også eller lever den orginale nokk? Den spacer plata for å redusere kompressjon, hvor fant du den? Klarte ikke å finne den jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg