Jorg1x Skrevet September 23, 2012 Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Vurderer og kjøpe en Mercedes 190E 1991. 2.0 AutoDB-kode: 1503940 Prøvde bilen i dag, og syntes den var god og kjøre. Hjullager bak bør byttes, en ulyd i diffen. ( får med både lager og en diff) Handbrekk fungerte ikke, ment det bare var waieren som ikke var rett festa elns.. 0 motstand i brekket. Litt tungstartet, og litt høy tomgang når den er varm. Bilen er også senket med Apex senkefjører som ikke er godkjent i vognkortet, er dette vanskelig og få til? eventuelt felg dimensjon også. 18". Ellers er bilen strøken, lite rust, fint interiør osv... :) Noen som har noen mening om den? skulle få den for 16k, med de zito milano felgene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet September 23, 2012 Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Så lenge det er papirer på fjærene, og de ikke er kappa, så trengs det en hjulstillingskontroll, og visning hos biltilsynet. skal heller ikke være noe problem å kjøre med 18" så lenge hjulene er innenfor skjermene, og ikke subber i sving, samt at de er innenfor 5% regelen. så hvis det bare er å bytte er hjullager og fikse brekket, så er det bare å slå til :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorg1x Skrevet September 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Så lenge det er papirer på fjærene, og de ikke er kappa, så trengs det en hjulstillingskontroll, og visning hos biltilsynet. skal heller ikke være noe problem å kjøre med 18" så lenge hjulene er innenfor skjermene, og ikke subber i sving, samt at de er innenfor 5% regelen. så hvis det bare er å bytte er hjullager og fikse brekket, så er det bare å slå til :) ' Okei :) Så 8x18" er innen 5% regelen? vet ikke ord dimensjon. hjula ligger under buene også. Hadde papirer på senkinga, så da går de nokk bra :) Men ang bytte av hjullager bak, er vell noe jobb? trenger noe spess verktøy? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet September 23, 2012 Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 om hjula er innenfor 5% kommer jo ann på hvilken det er på dekka. men anbefalt er 215/35-18 orginaldimmen er 185/65-15. går et par timer, hvis du har skrudd litt før. man må enten skru løs stikkaksling, og innerste bolten på bærearmen (for å få ut stikkakselen uten å demontere fra diffen) også bytte lageret på bilen. eller skru av hele navet. også bytte lageret i presse. ville bytta spissingsstag og foringa i spindelen når du først har det av:) skal til å bytte noen hjullager selv om et par uker, så kan ta godt med bilder da om det er av interesse. Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorg1x Skrevet September 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Åja :) Hadde vært fint med litt bilder ja :) Men får se om de blir handel først. tro hva forsikringa blir? kun ansvar. førstebil og 18år. Merka også at blinklys var defekt, sikring var gåen. men rele også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet September 23, 2012 Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 kun ansvar vil jeg gjette på mellom 8 og 9k i året. har selv delkasko, og lå på ca 12 med 25000 i kjørelengde. da jeg kjøpte min for 5 og et halvt år siden. men jeg ville vurdert W/S124 da disse er billigere å forsikre, da de ikke ses på som en ungdomsbil :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorg1x Skrevet September 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2012 Ok, Tenker jeg går for 190en ;) Er noe spess jeg bør se etter på de eller? Kun og skaffe 4-hjulskontroll, så høre med BT om godkjenning av senk da eller? ;P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet September 24, 2012 Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 rust, skjermer forran og bak, og jekkfester. ellers så er det jo stort sett generell slitasje. spør etter dok på slitedeler som evt er byttet. ville byttet hjullageret før du tar 4 hjulskontroll. ville nok vurdert å bytte opphengskuler forran også, om disse ikke er byttet på en stund :) lykke til med ny bil :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorg1x Skrevet September 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 Skal være lite rust på den ;) framskjermer er også byttet. Blir nokk til at jeg henter den i morra! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulliks43 Skrevet September 24, 2012 Rapporter Share Skrevet September 24, 2012 kun ansvar vil jeg gjette på mellom 8 og 9k i året. har selv delkasko, og lå på ca 12 med 25000 i kjørelengde. da jeg kjøpte min for 5 og et halvt år siden. men jeg ville vurdert W/S124 da disse er billigere å forsikre, da de ikke ses på som en ungdomsbil :) Jeg har delkasko på bil min nå på litt over 5000,- i året. starta med ansvar når jeg fikk lappen og da var det rundt 4000,- i året :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorg1x Skrevet September 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2012 Da var bilen kjøpt ;) tro hva BT sier til senkinga? får ikke fingeren mellom dekk og hjulbue bak. går akkurat forran. Ellers er bilen strøken, så og si 0 rust :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet September 26, 2012 Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 hiv på vinterhjula (som er orginaldim)? da har dem ingen ting å si på størrelsen. hvis ikke så kan du bytte fjærputene. men for gudsskyld, tell antall ringer på fjærene i forhold til det som står i papirene :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jorg1x Skrevet September 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2012 hehe :P Er Apex 60 fjører :P Tror jeg kommer til å heise den litt, blir egentlig alt for lavt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet September 27, 2012 Rapporter Share Skrevet September 27, 2012 kjører på 60 senk selv, med mye mindre hjul enn det du har, ser ikke problemet :) men luft hadde vært jillt :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg