daffgiraff Skrevet Mars 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 Hei! Jeg har nettopp kjøpt en gammel Escort 94 1.8l 105hk bensin som skal brukes som arbeidsbil, men noe skurrer litt. Den føles ganske lat ift. andre biler jeg har kjørt med ca. 100hk og rykker dessuten til et par ganger rett etter girskifte når jeg gasser, som oftest i 3 eller 5 gir. Det meste er jo ganske gammelt og slitt, men jeg kan ikke umiddelbart se noen morkne slanger el. i motorrommet. Et annet "problem" er at den uler svakt når jeg kjører i 50-80km/t. Ulingen skifter karakter når jeg tråkker på gassen og det høres ikke ut som om det kommer fra hjullagrene, men det er litt vanskelig å si. Vet ikke hvordan det står til med girolje. Ellers starter den fint, bruker ikke olje og går jevnt på tomgang. Olje og filter er byttet av forrige eier for ca. 15000km siden. Hva tror dere kan forårsake dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 20, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 Motorproblemene må du nesten ta en diagnose på. Ulingen er vanskelig å si noe om uten å faktisk ha hørt den, men har du piggfrie vinterdekk? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffgiraff Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2012 Ja. har forholdsvis nye piggfrie vinterdekk. Etter en liten kjøretur før i kveld lurer nesten på om det kan være noe med clutchen da ulingen tildels forsvinner når jeg tråkker den inn. Lyden er ganske lav i tonen så det er veldig vanskelig å finne ut sånn ca. hvor den kommer fra, men det er ihvertfall i front/motorområdet en plass. Hvor mye koster i verste fall en diagnose? Jeg har svært liten peiling på bil så beklager ev. dumme spørsmål. Eventuelle reparasjoner kan gjøres privat så det blir isåfall kun å betale det som absolutt må gjøres på verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2012 Sjekk giroljen. Nivåpluggen er en 8 mm umbrako i fremkant av kassa. Diagnose koster 500-1000 kr Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffgiraff Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2012 Har skaffet nytt oljefilter, olje, bensinfilter og girolje idag så får jeg se om det hjelper. Helte på litt kondensfjerner for et par dager siden og jeg innbiller meg at det lugger litt sjeldnere, men mulig det kun er ønsketenking. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffgiraff Skrevet Mars 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2012 Da har jeg byttet bensinfilter, oljefilter og olje. Helte i samme slengen på noe dyserensemiddel. Husker ikke navnet, men det var på tre bokstaver og har visstnok et godt rykte. Tok også en grundig titt på slanger ol. uten å finne noen sprekker eller andre feil. Rykkingen er der fremdeles, men sjeldent og stort sett ved lavt turtall når det er litt tungt for motoren. Giroljen lå forøvrig på normalnivå. Luftmengdemåleren er nok ganske sikkert kaputt da det ikke skjer noe som helst når jeg kobler den ut :wonder: Muligens litt bedre drag uten, men kanskje det er innbilning. Merkelig nok ligger likevel bensinforbruket på normalnivå med ca. 0.8l/mil. Skulle ikke dette vært høyere når lmm. sannsynligvis er gåen? Hva er egentlig poenget med lmm.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.