Willypolly Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 Jeg trodde dekk var ferskvare, men nå har jeg hørt dette: "Det med ferskvare på dekk er noe som var før i tiden. Jeg har snakket med en dekkforhandler om akkurat det og han fortalte at det ikke var sånn lenger. Alderen på nyere dekk hadde ikke noe å si på kjøreegenskaper osv. Gummiblandingen holder seg mye bedre på moderne dekk." Er dette fakta? Og vennligst svar de som har peiling, ikke alle de andre:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 dekk har begrensa levetid, alt etter hvor mye de blir kjørt og hvordan de blir lagra. Et dekk skal lagres på en mørk og kaldt plass f.eks kjeller, da varer det lenger. f.eks så kan et dekk som oppbevares riktig være like bra etter 5 år hvis det ikke har blitt brukt, men når et dekk blir bruk slites det jo. Kommer jo ann på dekket, men noe eldre enn 3-4 år så begynner de å bli for dårli, kjørelengden er også viktig, kjører du langt kan et dekk bli slitt på 1-2 år. Vinterdekk kan bli noe eldre før de bør byttes. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Willypolly Skrevet Mars 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 ok. takk for svar. jeg ser selvfølgelig bort fra vei-slitasje av dekkene i denne tråden:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 En annen ting er jo at dekk som er f.eks 5 år gammelt vil jo stort sett være dårligere enn et nytt dekk(Altså hvis begge ikke var brukt) fordi dekkene blir jo bedre utviklet for hvert år. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Mars 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2004 skal vell eller det står stemplet på dekkene prod. år.... mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg