BrannMann16 Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Hva må til før å få en Rask og god Kjørbar Volvo 740 sedan ? må dok bare sleng ut alt fra å få den start rask til trim , til dekk til alt :D ( Står en B230K motor i den no med forgasser fra en B230a. kuttet bakfjeran 2 og en halv runde. hva mere trengs :D med en Lamelldiff. ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Har ikke så mye peiling på Volvo, men plan min var å hente en 740 og bruke i bilcross, og da var vel den største plan å lette bilen mest mulig, siden de har noen kg med stål, og som alle vet, mindre vekt = mer effekt. Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrannMann16 Skrevet Januar 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Ja mindre vekt har jo en del å si, men syns fortsatt den bi sløv i starten å sånt. så har ikke helt peil på ka som ska til før å få en go bil som går godt + e start rask. Har ikke så mye peiling på Volvo, men plan min var å hente en 740 og bruke i bilcross, og da var vel den største plan å lette bilen mest mulig, siden de har noen kg med stål, og som alle vet, mindre vekt = mer effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Januar 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2012 Sikkert samma oppskrift som til en 240.. Vinkla bakaxling, sveise sperre, senke bak, heve fram.. å KUTTE STÅL.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo kjørar Skrevet Februar 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2012 sikkert samme oppsett som 240 ja. 14" bak, for å få lettest mogeleg utveksling vil eg anbefala, men minus med det, er at du får ikkje så møkje bedre enn gullabo til 14". yokohama og avon må du ha 15" for, og da blir det tungt å drive om du har 3.73 (???) i utveksling. har k-motor toppen mindre ventiler enn f.eks. a-motor toppen? ville byttet den isåfall. har høyrt det ein plass men er ikkje sikker på om det er rett. ellers så vil du sikkert tjene nokon hk på å høvle topppen 1-2mm, bytte/slipe kammen http://www.grindenmotorsport.no/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=6&Itemid=18 eller http://kmcams.com/index.php?cPath=22 2,5 eksos, og kansje eit grenrøyr. som du kan bøye sjølv viss du gidder det. kan kjøpe røyr på biltema! :)http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Universal/ROR-UTEN-MUFFE-635MM-20M-798532/ ville og prøvd å lage eit nytt innsug som du kan ha 2 stk enkle forgassere på, om du gidd det, viss du har ein enkel forgasser til liggende. trur bilen vil gå greit da, til ein billig penge :) om du har lamelldiff så ville eg latt den vara, om du skal kjøra fort. men skal du ligga brett å ha de LØYE, så hiv i ein sveisediff , vil eg tru:D vinkle bakasel, oljedemper bak, gassdempere framme. på 240 anbefalest det 264 fjører fremme, så blir kansje anbefalt 760 fjører framme på 740 ? :D kje sikkert infoen min er 100% rett men. :) sikkert bedre enn å ikkje kommentere:P alt i alt, så er det lommeboka som bestemmer, arbeidet er bare hobby og kos ;) ! :) Siter volvo 240 bilcross b23e,volvo 142 bilcross b23e, volvo 240 85'sedan-vrak volvo 240 87'stv-vrak volvo 240 xx'stv-vrak volvo 240 xx' sedan-skal vrakes volvo 240 87' sedan- solgt:( volvo 240 sedan,autolat,selges:D aprilia rs 125 00'- effektanlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.