Gå til innhold

Førstebil. E30 eller E36?

Ranger emnet


jødahl

Anbefalte innlegg

Hva er mest lønnsomt egentlig? har hørt at det er en god del feil med E30. Men det er jo ikke tvil om hvem som er kulest da! det er jo E30 uten tvil.

 

Skal ha bil til ca. 60-80 000. Hva er lurest å kjøpe liksom?

 

(kunne tenke meg 325)

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

hmmm....du skal bruke opp til 80k.... kjøp e36 320 med 6'er;) den går jo like bra som 325 e30, så kjøp det forsikringa blir jævlig mye høyere fra 320-325.... det er hvertfall mitt råd:)

 

Har du noen 0-100 tall som sier at en e30 325i (170hk) er treigere enn e36 (150hk) som i tillegg er tyngre?

 

Sier ikke at resten av konklusjonen var gal, men stusset på akkurat dette..

 

 

Bruker du så mye som 80k, evt mindre med penger til gode, får du ikke mange feil på en e30 325i... men prøver du både e36 og e30 vil vel en e30 føles litt gammeldags.

 

 

Økonomien etter kjøpssummen er jo litt viktig. kjøper du en billig e36 er det mye å bruke penger på.

syklende :-)

 

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sprocket

 

Har du noen 0-100 tall som sier at en e30 325i (170hk) er treigere enn e36 (150hk) som i tillegg er tyngre?

 

Sier ikke at resten av konklusjonen var gal, men stusset på akkurat dette..

 

 

Bruker du så mye som 80k, evt mindre med penger til gode, får du ikke mange feil på en e30 325i... men prøver du både e36 og e30 vil vel en e30 føles litt gammeldags.

 

 

Økonomien etter kjøpssummen er jo litt viktig. kjøper du en billig e36 er det mye å bruke penger på.

 

jeg formulerte meg litt feil iden posten der når jeg leste igjennom selv, sorry:) det jeg mente er at 320 e30, går for dårlig, og forsikringa på 325 er for høy for de fleste som skal ha førstebil. derfor ville jeg gått får e36 320, gjerne 24ventilern;) skjønte dere meg nå?:) sorry for den forrige posten. jeg leste igjennom det selv som sagt, og jeg forsto det egentlig ikke selv:D men jeg vil ikke tro det er så mye forskjell med 325 e30 og 320 e36 24v... eller tar jeg fryktelig feil nå? har ikke noen bevis på det, men har sittet på med begge bilene, og det er vanskelig og finne forskjellen der med mindre du setter dem mot hverandre på stripa;)

 

mvh: Martin Ehrnst

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jødahl

Jojo.. men E30 er penest å se på! Uten tvil. Men mener du at det ikke finnes mye feil på disse?

 

En turbomotor til en 325i (eller mer) hva ville den kostet her likosm? tenker på brukt)

 

mye feil.. vel.. bruker du 80k på en 90 mod, tør jeg påstå at du får mindre trøbbel enn om du bruker 80k på en 91 mod e36..

det kommer jo ann på, men 80k er veldig mye for en e30, så den bør være strøken, mens en e36 for 80k har enten bitteliten motor, eller mye på tellern og større kostnader i lengden.

 

Hvilket karosseri som ser fetest ut er en smakssak, men for 80k blir det ikke spesielt fet e36 med det første..

 

har selv vurdert både e30 og e36 325i, men litt usikre fremtidsplaner, så det blir ikke med det første.

 

Forsikring på en bmw når du er 18 blir ikke bra, men en e30 325i er ikke så sykt dyrt om du setter det på foreldre..

syklende :-)

 

[x] BMW 323i - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jødahl

Hva er mest lønnsomt egentlig? har hørt at det er en god del feil med E30. Men det er jo ikke tvil om hvem som er kulest da! det er jo E30 uten tvil.

 

Skal ha bil til ca. 60-80 000. Hva er lurest å kjøpe liksom?

 

(kunne tenke meg 325)

 

Siden du synest e30 er kulest,synest jeg du bør kjøpe deg en slik...men det å finne en som er bra og ikke er ihelkjørt er en annen sak:( e36 er mye mer moderne og har bedre komfort, men vil du ha en bil som er sportslig og gir skikkelig kjøreglede, så bør du gå for en e30:)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp e30 325 til 50k , da får du en bra en, kjøp skikkelige stoler og tune motoren for de penga som blir igjen, da har du en penere, kjappere og mer komfortabel bil,, dessuten er e36 kebabtralle!:cool:

*98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil

*86"nissan prærie (solgt)

*97"saab 900 turbo intercooler

*86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil

*82"volvo 240 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmW323turbo

Kjøp e30 325 til 50k , da får du en bra en, kjøp skikkelige stoler og tune motoren for de penga som blir igjen, da har du en penere, kjappere og mer komfortabel bil,, dessuten er e36 kebabtralle!:cool:

 

yeah right...knock

sint e36 touring til salgs

vr6 bunnpanne ønskes kjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår