Gå til innhold

Til salgs: 2stk Rockford fosgate T2D212 og Rockford Fosgate t40001bd

Ranger emnet


Kången

Anbefalte innlegg

Bilen min har tatt kvelden så jeg har bestemt meg for å kjøpe en litt nyere bil, da trengs det penger så må da dessverre selge dette anlegget.

 

Dette er 2 elementer for de kresne! 1200watt RMS som får det meste til å riste!

Og en MASSIV forsterker på 4000watt RMS i 1 ohm! På disse basserne vill den yte 3000watt etter som det er 2ohm. Men det holder i lange baner!

(Forsterkeren er sluttet å lage og er forholdsvis skjelden, kostet 25 000 fra USA den gang broren min kjøpte før jeg overtok!)

 

Kan selges separat om det ønskes.

Kom med bud! om bilder ønskes kan jeg vell legge ut noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

høyeste bud over 20 000 evt om noen byr 25 000, - kr, forsterkeren er nå på service for full overhalling så den blir helt som ny. Basserene er av den nye serien, ble kjøpt i februar for 5800,- kr pr element, kassa er i overkant av 200 liter. Det er en selvbyd high-output kasse uten trekk, men trekk følges med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nypris 23 000? hvordan kan du få dette nytt om jeg tørr spørre? når det ikke er i produksjon lengere. Du tenker kanskje på T2500? Som koster 15000 eller noe? + da 2 subber som koster 11600 + kasse og trekk. Kassa må du nok regne minst 1000 lapp, husker ikke helt hva jeg ga men det var over det vertfall så : 1000+11600+15000= 27600kr, og dette er med en LANGT svakere forsterker. Kan jeg spørre om dine matte karakterer? eventuelt dine kunnskaper innen bil-anlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme at dette er rockford da, og det koster dobbelt så mye som det smaker, for 20-25K så kan du få noe som er mange ganger bedre enn det der.... Det ble btw solgt en slik forsterker i god stand, for 5500kr for bare noen dager siden, og den hadde vært til salgs i 2 måneder ;)

Er nok redd du har kjøpt katta i sekken når du snakker om så høye priser. Prøv deg med ca 10K for ALT, så kanskje noen kjøper det av deg.... sorry, men sånn er det med rockford, med mindre du finner noen som ikke vet bedre.

 

Og jo, du får fortsatt kjøpt denne forsterkeren: http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=46&cat2=156&id=1750

Og subene koster nå 4500 nye: http://www.megabillig.no/index.php?page=produkt&cat1=42&cat2=144&id=1868

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockford er vell ett dyrt merke, blir vell som BMW, dyrt men det er kvalitet!

Tøft å se att noen fortsatt selger det ettersom de ikke blir produsert lengere!

Forresten, de T2 subbene der er gamle generasjonen som har 1000watt og det er vell over 1 år siden de ble produsert og.

Sikker på att det fortsatt er lagervare i butikken der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det nok, men denne forsterkeren er som sagt på full overhalling, og vill bli helt som ny. Alle ''slitasje-deler'' vill bli byttet ut.

Så dette blir vell som å selge en helt ny forsterker bare att jeg ikke har embalasje. Så da spørs det jo på hvor mye er en person villig til å betale for en pappeske de skal kaste uansett? Så sånn jeg ser det er den forsterkeren verdt mere enn den du linka meg (ettersom jeg nå får nye generasjonen komponenter og det nye svarte utsende) og da kan jeg vell ikke selge det så veldig mye billigere en 20 000. Jeg regner med att du er sånn halveis enig værtfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i det hele tatt, men så har jeg selv solgt RF i mange år, på den tiden da det var bra saker, men det er dessverre ikke sånn lenger. Eller det er fortsatt ganske bra, men ikke i forhold til hva det koster, så de lever i grunn på sitt gamle rykte, men har nå blitt passert av mange bedre, og billigere merker... Si du klarer å få 5000,- for begge subene da, og 7000,- for forsterkeren, da har du fått bra betalt spør du meg ;)

 

Det at dine suber tåler 1200w rms er heller inget bra argument, for det hadde vært mye bedre hvis de tålte 100w rms, og hadde en følsomhet på feks 150db, for da hadde man ikke trengt noe annet enn en god spiller for å spille høøøøøøyt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke merker vill du påstå er bedre isåfall? se bort ifra pris på dette. Sist jeg sjekke om db rekorder var det RF som hadde det høyeste itillegg til at de spiller veldig fin dyp og fin bass! Er enig i det siste argumentet ditt der, men det er vell stort sett sånn att desto mere effekt desto mere lyd. Jeg har feks nå 2 pioneer bassere på 1000watt, og de spiller ikke i nærheten så fint, raskt, eller høyt som RF basserene mine gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at pionerene ikke spiller like "bra" er nok fordi følsomheten er lavere på dem, også er forsterkeren din for svak for dem hvis de ikke spiller "raskt" nok, det spiller ingen rolle hvor mye de tåler. På en måte så kan man si at jo mere effekt, jo mere lyd, men dette gjelder da forsterkeren, ikke suben. Følsomheten måles oft med 1watt inn og på 1 meters avstand, så hvis et element hadde hatt en følsomhet på 100db, så spiller det 100db med kun 1 watt inn, 103db med 2 watt inn, 106db med 4 watt inn, 108db med 8 watt inn osv, så hvis du da plutselig går over til et element som har 85db følsomhet, så blir det noe helt annet, 85db med 1 watt inn, 88db med 2 watt inn, 91db med 4 watt inn, 94db med 8 watt inn, 97db med 16 watt inn og 100db med 32 watt inn, så som du da ser, så må du helt opp i 32 watt for å spille like høyt som det andre elementet gjør med 1 watt ;)

 

Ground Zero, Digital Design, orion, Fi, TC sounds, er alle merker som lett slår rockford.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår