Gå til innhold

problemer med golfen! 1,8

Ranger emnet

basslover1

Anbefalte innlegg

heisann ! :)

har problemer med min golf 3 1,8L ! har byttet fra 1,4 til 1,8 for noen månder siden. og siden jeg fikk 1,8 motoren i, så har det hendt at den har "fusket" litt på tomgang.. den gasser av seg selv (mellom 500 - 1300,1400 omdreininger) nesten så den blir kvelt .. og hvis jeg gir litt gass noen ganger, så når jeg slepper gassen, så går den fort ned til 600 omdreininger og opp til 1100 som den blir stående på til jeg gir litt orgentlig gass! til å begyne med så var det sjelden dette skjedde, men har blitt verre og verre, og nå er det ILLE! men kan være fin i en liten stund også ! nå er det så ille at når jeg kjører normalt, så stopper den, og har problemer med å få start igjen! og når den først starter, så stinker det bensin! og olja blir full av bensin :O så har hatt mange olje skift ! begyner å bli dritt lei .. har bytta bensin pumpe, innsprøytning, det meste at tenning ( fordeler, rotor, tennplugger, tennplugg ledninger osv .. ) men ingen nytte! kan oså si at jeg prøvde å koble ut lamba sonden, og da skjedde det ingen ting.. er den gåen tru? kan dette være årsaken til problemet mitt?

håper på svar ganske fort, da jeg bruker bilen hvær dag!

MVH Jon Andre! :)

- golf 3 1,8l lav bruksbil!

- golf 3 2,8l VR6 tornado rød STANCE ! sommer bil!

- golf 3 1,8l --> M50B25 RWD! prosjekt kommer snart!

X - golf 3 1,8l bruks bil med litt stasj ... VRAKES!

X - golf 2 1,8l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at motoren sliter med riktig bensin/luft regulering.. Byttet du ALT når du byttet motor. og ikke selve bare motoren men ECU(Datahjernen) osv..?

byttet ledningsnettet fra sikringsboksen, så er datahjernen til den motoren som står i nå :) er byttet alt. skal prøve å bytte lamba'n i dag :)

- golf 3 1,8l lav bruksbil!

- golf 3 2,8l VR6 tornado rød STANCE ! sommer bil!

- golf 3 1,8l --> M50B25 RWD! prosjekt kommer snart!

X - golf 3 1,8l bruks bil med litt stasj ... VRAKES!

X - golf 2 1,8l

Lenke til kommentar
Del på andre sider