Housey Skrevet Mars 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2011 KE-jet har tenningshjerne samt lambdacontroller :) K-jeg har tenningshjerne samt controller til tomgang. usikker på om KE-jeg har ekstern tomgangscontroller egentlig når jeg tenker meg om :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2011 hmm ok... men 8v k-jet har vel ingen hjerne?? har i alle fall ikke funnet noe på bilen min... men da var d litt dumt av men og ikke få med lamdasonden da..:P d'oh..... en ting til... på motoren var d en dyse til "overs" når jeg fikk motoren... den er elektrisk styrt og er koblet til med ett T stykke på bensintilførselen til bensinmengdefordeleren... det er ikke kaldstart dysa for den sitter der den skall sitte.. vet du av noen som har koblingskjema av pl golf og av motornettet til 9a?? btw har sendt mail til vw-audi klubben så blir vell medlem der snart.. :) mvh jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 nei. det har den ikke :) er vakuum styring på fordeler på 8v originalt hmm.. høres ut som kaldstart dysa for min del koblingskjemaer osv kan du være heldig og finne på nett en plass :) a2resource.com kan det jo være noe. dog er dette usa markedet. men mye er likt uansett Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 hei har nå fått tatt ett overblikk på motor og har en masse spørsmål..:P ser ut som at jeg ikke har kjøpt en 9A motor som jeg trodde..:/ men i stede en 6A er dette en bedre eller dårligere motor?? ser at det er mange i det store utland som bygger om gti16v til 6A motor.. motoren er utstyrt med en motronik hjerne (som etter det jeg har forstått er kun for tenningen) og da lurer jeg på hvorfor det skal vere lamdasond.. tengte denne var for å måle avgasser/justere bensinmengden.. taker for gode svar og håper på flere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 skal prøve så godt jeg kan her jeg da :) 1: bankesensorer 2: oljetrykk brytere, bakre er original til motor, fremre med 2 uttak er lavtrykk bryter samt uttak til ekstern måler 3: vakuum og noe som ser ut til å være oljeånding 4: Tomgang regulator 5: Bensintilførsel fra tank, inn på regulator som styrer grunntryket til KE-jet'n er og noen elektriske uttak der pga lambdakontrollen 6: Oljetempsensor til MFA (kjørecomputer) 7: ser nå for min del ut som ei kaldstart dyse :) bensindyse er det iallefall var litt mye nærbilder. så noe er litt vanskelig og se hvor kommer fra og går til, men i grove trekk så har du det du lurer på her nå :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 takk og takk! ja lurer litt på den dysa... skal ta noen bedre bilder å legge ut... men det som er rart er att kaldstarts dysa sitter der..:P btw har det noe spesielt å si at dette er en 6a motor?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2011 fant ut att den dysa er en kaldstarts dyse jeg fikk med på kjøpet.. litt snodi att den er koblet til på slangen til den som er inntakt men..:P får vel legge opp ny tilførsel til kaldstartsdusa regner jeg med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.