1989gti8v Skrevet Mars 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2011 hei har nå fått tilbud om og kjøpe en Audi 80 motor type 2L 16v noen som vet om dette er en egnet motor i min golf gti 16v?? golfen har nå en småtrimmet 8v kan jeg bruke 1,8L eksosmanifoil på 2L?? og vill insug passe med diverse bend??? (innsuget blir jo inn mot frontruta hvis jeg bruker det fra audien. noen som har gjort dette før eller vet noe om dette?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 om du gjenbruker alt rundt motor. så passer blokk og topp rett i ja du kan ikke bruke innsug og eksosmanifolder fra audien :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Mars 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2011 Ska vara Bolt-On så vitt jag vet.. Hör med Nystuen, er mest på Bilcross-forumet, han vet allt som er verdt å veta om Golf.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2011 innsuget villl vel ikke passe fra 8v men, er eksos mindre på 1,8L enn på 2L?? hvis jeg bruker eksosmanifoil fra 1,8 8v vill jeg da tape effekt?? er ikke muli å bruke opp igjen innsuget fra audi motoren da?? med ett 90 grader bend?? eller blir det ikke plass?? takker for så raske svar. blir nåkk kjøp av motor..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 8v og 16v har totalt forskjellige manifolder :) så det går nok ikke uansett Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 12, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2011 (endret) du sier jo at du har en 16v fra før du skal ha det i. hva er vanskelig da? flytt over det du har på 2liter motoren er bare borring som er forskjellig om dette er shortblokk :) edit: leser jo at du sier du har en golf 16v. men sitter en 8v motor der nå? hmm.. okei.. jeg har innsug (KR 50mm runners, lite plenum) til salgs, samt 16v KR eksosmanifold (ingen downpipe) 1000 for innsuget 400,- for eksosmanifold 1400 eks frakt, kun forskuddsbet Endret Mars 12, 2011 av Housey Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 hei ja har 16v PL med 8v k-jetronik i akkurat nå.. er forje eier som har byttet... aner ikke hvorfor.. dette er jo da grunnen til at jeg bytter. var inntresangt dette innsuget og manifoilen. er det bare plug and play med KR innsug på 2L 16v motoren?? (er vell ke-jetronik på audi motoren) lurer da på om følere som eventuelt sitter på innsuge er like mvh jens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 det er plug and play ja.. trenger ikke bruke KEjet'n. kan sette på Kjet :) motoren gir jo blanke den :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 hmm bruke k-jet fra 8v på 2L 16v?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 bytte dyser og shimse trykket så bør vel det funke like bra det :) dog forskjelligt tenningsanlegg da :) så du må ha ledningsnettet og hjernene til 16v uansett Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 ok.:) far med alt av elektronikk og styring fra audien så jeg går nokk for komplett ke-jet hvis ikke dette er veldi dumt da?? bensimmengdefordeleren på 8v'n er shimset fra før men, hvordan er det muli å få mest effekt ut av 2L?? er det beste å bygge om til k-jet eller beholde ke-jet og shimse den?? vill kr innsuget ha noen virkning på effekten i forhold til org audi innsug?? takker for mange gode svar..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 meld deg inn i vwaudiclub norwegen. jeg kan desverre alt forlite om K/KE-jet desverre :) beste for deg er uansett og gå over til Digifant fra G60. og få PoloClassic her inn til å lage chip til deg (selvsagt ikke kostnadsfritt) :) da kan du kaste hele K-jet'n, rydde opp i motorrom, eneste du trenger er fuelrail og dyser . samt litt anna smått men, meld deg inn i VACN, koster 400. og er verdt alle kronene og mer til! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 hei ja har faktisk prøvd før å melde meg inn før jul.. men har ikke fått noen regning så har ikke fått betalt.. ergo brukeren min virker ikke...:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 du betaler med visa. tror du ikke får noen regning :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1989gti8v Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2011 hei igjen har nå fått motoren i hus.. men stusser på at det fulgte med en hjerne.. :P tengte ikke dette var tilfelle på ke-jet.. eller er d jeg som har kjøpt feil motor?? legger in bilder av kjøpet i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg