Gå til innhold

Audi A4 2004 1.8 TQ 190HK org BRUKER OLJE!!! Hjelp

Ranger emnet


Stian442

Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt bilen på verksted nå akkurat siden det kom opp Low oil pressure i displayet mitt. Det viste seg å være en tett oljesil og tette slanger i åndinga!

Bilen har ryki ekstremt fra eksosen nå i det siste og det lukter ikke godt. Det kan minne litt om brent olje.

Bilen bruker også ekstremt med olje. Det viste seg etter service på bilen så hadde bilen bukt 3 liter på en uke! :-/ Leste på noen forum rundt på nettet og en kar hadde en lik bil som brukte olje. Det viste seg å være Turbo ras.

Det jeg syns er så rart i mitt tilfelle er at bilen går som normat (syns jeg) Har åpent filter på bilen så hører når bilen suger og slipper ganske godt! Men noen ganger så hender det at den gir fra seg en annen lyd en normalt når jeg har lavt turtall og en motbakke. (pr r r r) Normalt sier det jo bare (pysssssss) Er det Turboen min som er på vei til å ryke og som gjør at bilen bruker så mye Olje?? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye olje hvis den er gåen ja,pleier og høre en slags uling når den spooler opp.Sjekk om det er mye olja i trykk røret som går utifra turbo.Ta av luftfilter slangen som går til turboen,og sjekk slakken ut og inn på akselen.Her ska det ikkje være noe slakke. Om det er litt slakk opp og ner, så er ikkje det så farlig.Berre ikkje hjulet tar borti compressor huset.Den prrrr lyden,er lyden av turboen som bremser ner pga tilbakeslag ,kan være dumpen din som er litt treg.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår