Gå til innhold

Hva er den mest lønnsomme prisklassen?

Ranger emnet


Lugga

Anbefalte innlegg

Hvilken prisklasse er det fornuftig for meg å se på?

 

Jeg skal ha min første bil.. Det må være en stasjonsvogn som har god sikkerhet. Jeg har mest lyst til å slippe å ta opp noe lån, og kan sikkert spare opp så jeg har inntil 70 000 (men venter barn og flytter inn i leilighet, så har mer enn nok annet å bruke pengene på).

 

Jeg ser at jeg kan få en grei bil ca 30 000. Men jeg tenker at prisen over fem år vil kunne bli det samme som å kjøpe en nyere og dyrere bil når man legger til reparasjoner osv. hvis jeg må punge ut 30 000 i reparasjon innen 5 år, kunne jeg like gjerne kjøpt en til 60 000 som ikke trengte rep.

 

Er det noen magisk grense på hvor det er mest lønnsomt å kjøpe bil? skjønner at nybil er temmelig dumt å kjøpe, men utover det er jeg veldig usikker. Hvis det er veldig fornuftig å ta opp et lån og kjøpe noe i en dyrere prisklasse, så er jeg åpen for det og.

 

jeg vil gjerne høre hva dere mener er mest lønnsomt av prisklassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper en bil til 60 lapper, så kan jo også den i værste fall få en like dyr vedlikeholdspost som en til 10.

Bil er et sjansespill. Så hvis det er knipent, ville jeg kjøpt en billigere bil og satset på at det går bra uten for mye rep.

 

Jeg har jo omtrent den værste bilen av alle når det gjelder vedlikehold(ifølge guruer her på bilforumet :p). Alikevel er det bare ei 10 år gammel bensinpumpe jeg har bytta på over et år. Man vet aldri. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler er noe drit, må bare finne den dritten som passer seg selv best..

 

Men i prisen 20-50 000 kan du sikkert finne deg noen kurante japse stasjonsvogner, disse er det som regel ikke så veldig mye feil med, og er "enkle" biler. Men går du opp noen lapper, kan du finne tyske stasjonsvogner, med mye mer kjøreglede, utstyr og ikke minst, som regel penere. Og tyske biler er biler som er skikkelig skrudd sammen, lite skrammel å finne her. (Foruten enkleste og billigste 3 serie bmw, Audi av små serien osv).

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår