Øresus Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Hei og godt nyttår! Min W211 2007 mod. 220cdi overfører tydelige og ganske kraftige rykk/bevegelser når jeg setter bilen i gear fra "P" og til "R". Av og til skjer det uten denne belastningen. Er dette normalt? Bør dette sjekkes ut?? Takk for svar og tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Jeg merker jo at bilen går fra P til R på min også, det er vel normalt vil jeg tro. Er bilen gått lang? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øresus Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Den er gått 83500km. Har hatt den siden den hadde gått 72000km. Fantastisk bil! Synes å legge merke til at det rykker kraftigere jo kaldere der og ved nystartet bil. Kanskje seig kald olje er årsaken. Noen nevner at det er noen magneter og filter som må sjekkes i automatkassen..? Tror kanskje disse rykkene kan slite litt på drivverk med tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Hvis du merker det godt på kald bil så kan du prøve og bytte olje og filter på kassa, eller enda bedre å spyle kassa for å få ut all gammel olje. Merker du noe rykking i girkassa ved kjøring? Isåfall kan du med fordel spyle kassa :) Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg