BMWZ3 Skrevet Oktober 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2010 Hei! :) Jeg har tenkt til å dra som utvekslingsstudent til USA. Så veit jeg at i noen stater er det 16 års grense for og kunne få bil lappen. Så lurer jeg på om det er mulig at en norsk statsborger tar lappen der borte, og bruker den under oppholdet i USA? Sånn at jeg bare bruker USA førerkortet i USA, mens jeg er norsk statsborger. Dette er da aktuelt som 16 åring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Sannsynligvis må du skrive under på ett papir som nekter deg å kjøre bil pga forsikringa til firmaet du er utvekslingsstudent via. Hvordan det er med å ta lappen, varierer vel fra stat til stat, du må nesten bare undersøke. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Oktober 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2010 Du kan ta førerkort i usa og bruke det der.Men du må ha fast adresse, noe som du sikkert får når du studerer, og du får sikkert restriksjoner på førerkortet ditt.Dette avhenger fra stat til stat. Sjekk med der du skal bo. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMC-girl Skrevet Oktober 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2010 I gamle dager, altså på slutten av 80-tallet, fikk i hvert fall utvekslingsstudenter lov til å ta lappen i USA. Men vi måtte ha med tillatelse fra foreldre/foresatte i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWZ3 Skrevet Oktober 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2010 Takker for svara :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWZ3 Skrevet November 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 Veit noen av dere hvor dyrt det er å ta lappen der borte? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 2, 2010 Rapporter Share Skrevet November 2, 2010 (endret) Ca 1000....... :D Det spørs hvor du skal! Edit: Mer info her---> http://en.wikipedia.org/wiki/Driver%27s_license_in_the_United_States Endret November 2, 2010 av Viking067 Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWZ3 Skrevet November 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 1000 norske?? :O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Kompis av meg tok det der for 4-5 år siden når han studerte der.. Han betale ca 400dollar og tok en ny oppkjøring når han fylte 18 etter han var flyttet til norge og fikk førerkortet på norsk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet November 3, 2010 Rapporter Share Skrevet November 3, 2010 Samme gjorde jeg for en haug med år siden.Betalte 15$ for teoretisk test og så en runde rundt kvartalet med egen bil slik at sensoren kunne se at jeg ikke var trafikkfarlig. :D Tok mørke og glattkjøring når jeg kom tilbake til Norge men måtte vente i 6mnd før jeg ble 18. Tror nok reglene er annerledes nå! :) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWZ3 Skrevet November 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Takk, takk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg