Morgan_Kano Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Hei alle sammen, Jeg vurderer å kjøpe en 10 - 15 år gammel E-klasse. I den forbindelse har noen advart meg om at Mercedes er dyrere å vedlikeholde, relativt til andre vanlige bilmerker. Stemmer dette, eller er det en gammel myte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 10-15 år gammel E-klasse, det må vel bli en W/S210 det? Om man ser bort fra rusta, skal det være en av de billigste MB å eie, god deletilgang, greie priser og lettskrudde er det jeg har hørt, men rusta er problemet. Selv har jeg hatt/har en del W/S124 som er den eldre E-klassa, og hører vittigperer påstå at det er så dyrt å eie MB, de har nok aldri eid en Mercedes. Deler får man "overalt", det er mange som selger orginaldeler, billigere enn BOS, det er godt utvalg i uorginale deler i forskjellige prisklasser, og det finnes alltid noen som har delebiler rundt om kring. Så deler er ikke noe problem. Handler man deler hos BOS ukritisk og leverer bilen der hver gang det er noe, ja da er det dyrt å eie en MB, men bruker hodet litt, så er det langtifra dyrt. Det er også gjerne japseeiere som klager over at MB er så dyrt, har selv jobba som mekaniker på Nissan, Suzuki og subaru i noen år, og jeg blir skremt av prisene der. Nei, sett deg litt unn i rustproblemet på 210, let opp ett eksemplar som har fått vedlikeholdet og kjærligheten den bør ha, og se om det er noe du tør å ta sjansen på. Ett lite tips er å styre unna Diesel om du ikke har ett behov fr det, bensin er billigere i innkjøp, billigere i eie, men litt dyrere i drivstoffutgifter. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 har hatt en 300 turbodiesel w210 selv, knallbiler.. eneste jeg bytta var børster i dynamoen på 2,5 år Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 autoroyal.no ser ut til å levere mye original deler eller tilsvarende til blant annet Mercedes. Til VW ser jeg at mye er billigere enn hos forhandler.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Stjerneservice, Autotrio, Hellanor, Autoroyal, hauk med flere leverer billigere orginaldeler til MB, end el av dem leverer uorginale også Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg