Gå til innhold

Byråkrater, papirer og RS Turbo

Tombra

Anbefalte innlegg

Takket være byråkratene hos Biltilsynet her i Trondheim må jeg nå skaffe meg noen orginale RS Turbo dempere, eventuelt et 40mm senkesett med papirer.

Var nemmelig hos Biltilsynet igår, skulle få G-max senkesettet godkjent. Var litt skeptisk selv da det ikke finnes papirer på dette settet (selges i England, og der trenger man ikke papirer på alt og alle.) Derfor snakket jeg på forhånd med Biltilsynet og forklarte situasjonen, og de kunne da love meg at det skulle gå fint å få det godkjent dersom de fikk ta en ekstra nøye titt på det, og dersom papirer fra 4-hjulskontroll var OK, skulle de godkjenne det, de så ingen grunn til å gjøre det vanskeligere enn det.

Vel jeg møtte opp med papirer på utført 4-hjulskontroll og ble selfølgelig møtt av den største sæma (= treig, tafatt idiot) som er ansatt der. Forøvrig samme person som jeg hadde som sensor på oppkjøring både kl T & B. Fikk ikke kjøre inn i hallen engang, da han hørte at det ikke fantes TUV papirer på settet. Jeg forklare at de jeg hadde snakket med inne hos biltilsynet sa det ikke skulle være noe problem i dette tilfellet, så fikk jeg kjøre opp på bukken. Han gikk da motvillig med på å gå over bilen. Etter en lang stund kunne han fortelle meg at han ikke hadde funnet noe galt, men at han ikke ville godkjenne dette fodi det ikke ble levert med TUV papirer.

Faens teoretiker! Det er noe galt en plass når alt det praktiske er 100% i boks, men det mangler et jævla ark med no skrift på!

Denne posten skriver jeg for å høre om det er noen i området som har kurrant senkesett eller org dempere liggende som jeg kan leie for en dag, men vel så mye skriver jeg dette for å lette på trykket;) Når bilen har vært hos Biltilsynet setter jeg selfølgelig på settet mitt igjen:D

Blei en lang og sikkert uinteresang post, men det måtte ut!

Tombra...

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by quack

Bytt, godkjenn, bytt igjen?

Ja det er planen. Kun et problem: Må godkjennes før 1. mars!

Så dersom noen har senkesett med papirer, eller OK orginale dempere liggende (fjærer har jeg) så ta kontak snartest! Jeg er villig til å kjøre langt for å hente:)

RSCoz: Har mer lyst å tenne på fyren...

Mvh Tombra...

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deluxe1300: Såfremt det er senkesett på den så må den vises... Er det kappafjærer feks så er det ikke lov, og da ville jeg ikke dratt på EU...

Men er det ingen som har dempere eller passende senkesett med papirer liggende? Jeg skal sørover iløpet av en ukes tid, så henting er ikke noe problem. Kjøper/låner alt ettersom hva som er best...

Ta kontakt på mail: tommy_bye@hotmail.com!

Tombra...

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fikk omsider senkesettet godkjent idag, uten papirer!!!

Snek meg inn i hallen på biltilsynet og snakket med en jeg visste var litt mer folkelig enn han jeg snakket med sist, og etter mye om og men, fram og tilbake fikk jeg kjøre inn, og settet ble godkjent!

Vettet vant over papirveldet denne gangen!

Bruk vettet og ikke gi opp må være dagens motto!

Signaturen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider