rodalacket Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 DTK diesel tuning kit hei. har nettopp kjøpt meg en 2006 audi a3 2.0 140hk dsg og har lyst å få litt mer driv i motoren. har vært inne på en side som (DTK) hvor de sier de at man kjøper en anretning. monterer den selv og, og vips så har eg fått 180 hester og 400nm. tar man den av igjen er bilen tilbake i originalstand. prisen er på 3000 kroner.. høres veldig fristende ut.. noen som har erfaring med dette? må gearkassen chippes for at dette kan la seg gjøre? http://www.biltuning.no/ :magic: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juli 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2010 det du snakker om er helt vanlig "tuning-boks"...se gjerne finn.no for andre merker/priser osv..."diesel tuning".. Jeg bruker selv en sånn boks og bilen går MEGET bra..har samme motor som deg. Dog, dette er en "billig løsning" kontra hjerne-programering som koster det dobbelte men gir en bedre effekt (bedre er ikke mere HK, men rett og slett bedre for motoren).. Jeg opplever litt nykking og napping på 1000-1200 RPM av og til og mistenker det er pga boksen, men ikke noe som er plagsomt.. og ja, hele "operasjonen" er gjort på 5 minutter...og den kan fjernes og bilen er da som før.. nei, du må ikke chippe girkasse, men husk, bilen får jo mer effekt = mer slitasje på gir og driverk..dog, kun marginalt og det er jo en grunn til at så og si alle dieseler motorer i norge er chippet..BILLIG for å få VELDIG mye mer effekt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg