Gå til innhold

Kjøpt Saab 9-3 linear, 1.8t, 2003

Ranger emnet


salahwaisi

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg må vel begynne å venne meg til å klikke på Saab-kategorien framover, da jeg igår kjøpte meg en fin Saab 9-3. Bilen er ikke levert til meg ennå (er vel ikke før neste lørdag tenker jeg).

 

Uansett her er specs:

* 1.8t (alle sier det er 2.0t, men at det står spesifisert som 1.8. Vognkort sier også slagvolum 1998. Kan noen forklare meg dette?)

 

* Linear med en del utstyr, som skjerm på CD-spilleren, tåkelys og en del koder som sier hvilke tilleggsutstyr jeg har.

 

* 2003 modell, sedan, har kjørt 58 000 km. Hatt en eier før meg.

 

* av feil er kun sidespeila som har en slags "dott" hvor lakken har falt av, og noe ir på den tingen som er mellom front og sidevinduet (som holder speila).

 

Dette virker som en perfekt bil for meg, men den har noen mangler:

 

* 150 hester. Vil ha mer. Men hva er forskjellen mellom stegene på trimming? F. eks. å trimme til 204 hester steg 1 koster 7 lapper, mens steg 5 (tror jeg) koster 9 lapper.

 

* Jeg må kunne ha en minnebrikke eller noe i den duren med MP3. Blir slitsomt å kopiere 3-4000 sanger inn på en enkel CD. Hva gjør jeg?

 

Mange spørsmål, og lite bilder, men jeg lover å komme tilbake med det. Er foreløpig takknemlig for alle innspill. Kom gjerne med dine meninger, erfaringer, tips og triks også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med kanonfin bil :)

 

motoren er en 2.0T hvorfor saab har valgt og kalle noen 1,8T er eg ikke sikker på..

 

Når det kommer til trimming er motoren veldig trimmvenlig :)

det er vell 3 store firmaer som driver med trimm til saab (Bsr)(maptun)og (Speedparts)og få ut fra 200-235 hk er ikke så gale pris på men vist du ska opp i 265-300 må du nokk opp i 30-50 lapper :P

 

Besøk Saab turbo club of norway :) står en del om ting du lurer på der og det er mange saab kjyndige folk der og spørre :)

http://forum.saabturboclub.net/

Min bil: Opel Vectra 1,8 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår