xceer Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Er allerede i dialog med BT. skal godkjennes me 286HK 325 bakstilling 325 forstilling men det som jeg stiller meg skeptisk til er bremsevalget, burde ikke være noe problem men. porsche foran 300mm porsche 294mm bak, cnc freste adaptere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Javel... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Javel... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xceer Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 om poenget ikke var logisk nok for deg, så ville jeg gjerne hatt synspunkter, og om noen vist hvordan jeg kunne skaffe dokumentasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 "its not a question, its a statement" lol :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 (endret) om poenget ikke var logisk nok for deg, så ville jeg gjerne hatt synspunkter, og om noen vist hvordan jeg kunne skaffe dokumentasjon Var ikke spesiellt logiskt nei, spesiellt siden du lurer på hvordan du kan skaffe dokumentasjon og skriver at du er i dialog med Bt. Men for å være litt mer seriøs så må du nesten bare snakke med Bt, dem forandrer jo litt meninger hvert år så er ikke godt å si hva som trengs for å godkjenne. Er normal ganske vanskelig å få noe slik godkjent, iallefall med så "mye effekt" i en e30. Ønsker deg iallefall lykke til, moro med e30 og turbo :) Edit; Jo mer dokumentasjon du har, jo bedre. Så papirer på bremsing,bremser osv osv er fint. Har hørt noen snakket om at noen har fått godkjent med alpina bremser, men jeg vet ikke om det er fakta. Endret Juli 6, 2010 av Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xceer Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Får det godkjent med alpina b6 bremser ja, alpinaen har jo mere hk enn m3n. er en på bimmers som fikk det til i allefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 ja, er noen få som har fått det til. Men hvorfor akkurat 286hk ? Bruke 3 liter m3 motoren fra e36 ? Tror kanskje det kan være lettere å bruke bare feks gamle 2,5 eller 3,5 literen med turbo, men jeg vet ikke helt. Funderte litt på dette selv for noen år siden, hadde en m106 motor som jeg skulle ha i en e34, men ble aldri noe av... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xceer Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 Bt kan godkjenne e30r opptil 286 hk og inntil 3 liters motor uten noe strul med SFOOR, det er i allefall slik jeg forstod det i brevet jeg fikk. men blir vel annerledes når bremsene ikke er bmw, får se om jeg sender en mail til porsche, selv om det sikkert er meningsløst. må jeg ha orginale bmw bremser går jeg lett for e36 m3, da det blir en billige løsning. men kjedelig blir det og banke ut nava bak, da lagra er nye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonih Skrevet Juli 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 Hadde det stått på og banke ut nava bak for og få godkjent,hadde jeg banka så krampa tok meg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xceer Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2010 Ja skal ikke stå på det. men kjedelig og betale 15000 for alpina bremser som er utrolig kjedlig da hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juli 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2010 Bt kan godkjenne e30r opptil 286 hk og inntil 3 liters motor uten noe strul med SFOOR, det er i allefall slik jeg forstod det i brevet jeg fikk. BT har selv sagt at "vanlig" E30 kan godkjennes med inntil 300 hk, mens E30 M3 kan godkjennes med inntil 340. Hvis du er i dialog med BT så bør du gjøre det enklest mulig ved å spørre dem spesifikt om hva slags bremser de krever for at du skal få bilen godkjent med nevnte effekt. Da blir det ingen overraskelser for hverken deg eller BT, noe som ofte medfører at begge parter blir glade og fornøyde :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.