Gå til innhold

krav til 6x9" høytallere i hattehyllen

Ranger emnet


Sg-badblood

Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå håper jeg dere "proffe" gutta kan gi meg noen tips og ledetråder=) Jeg skal kjøpe anlegg til min første bil. Det er skjært ut hull til et par 6x9" bak i hatthylla, og det ligger noen seriøse lyd-kabler i bilen fra en tidligere eier. Derfor vil jeg gjerne fylle ut disse to store hullene med et anlegg som gir god lyd med av god kvalitet=) Men jeg er en liten "noob" og skjønner lite av hva som kreves for å drive et ordentlig anlegg.

 

Det står mellom to forskjellige høytallere:

JBL T696 Special Edition

Infinity Kappa 693.9i

 

Jeg har egentlig ikke lyst på basskasse, men forsterker kan gå;) Det jeg altså lurer på er om hvilken hovedenhet(cd-spiller/radio) jeg bør gå for?

 

/Denne nybegynneren tar imot alle svar=)\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil har du? Sedan, combi? Ikke finn på å putte 6x9 i hattehylla hvis du skal ha basskasse... Basskassa vil lage trykk som sakte men sikkert ødelegger 6x9 høyttalerne.

 

Ørene våre er stilt "fremover", så fokuser på lydbilde fremme.

Bass i dørene og diskanter på stolpene fremme er en ypperlig combo.

 

Hvis du har bestemt deg for 6x9 bak, prøv å juster så mesteparten av lyden kommer fremme fra, men samtidig lyd bakfra.

 

http://www.dreamtm.no er å anbefale.. Sleng inn en mail eller ring. Han som driver sjappa er en knall kar og vil komme med anbefalinger!

 

Prisklasse snakker vi om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du ikke skal ha sub. å bare Hatthylle høytalere. kan du kjøpe 12*8" til Magnat. da treng man ikke sub.

 

hær e en link http://www.xtremecar.no/bilstereo/hoyttalere/hatthytte/magnat-powerforce-12-x-8.

 

men vil du ikke skal ha sub e ikke di jbl t696 så bra på bass. dæm e bare syk diskant på. har såne sjøl den dæm tåle myye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår