Fisk Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Hei Jeg kjøpte meg en 93 mod Audi coupe 2.8 Quattro med røket registerreim for en måne siden. Å nå er jeg i gang med å få liv i bilen og har noen spørsmål. Først tenkte jeg å ta av begge toppene, men når innsugen kom av så alt veldig bra ut og begge kammene gikk fint rundt. Så jeg monterte på den nye regreime og alt snurret fint. Så testet jeg kompresjonen før å se hvor tette ventilene var, men er litt usikker på resultatet. Sylinder Bar 1 9,5 2 7 3 12 4 14,5 5 15,5 6 13,5 i boka står det: ny 10-16 bar min 9 bar og ikke mer en 3 bar mellom sylindrene skulle jo ha testa komper med varm motor. Er det stor forskjel med kall motor(Ca 0 grader)? Eller er det noe vits i det hele tatt? Mulig kammen til sylinder 1, 2 og 3 er none grader feil. Men hvil det bli så stor forskjell? Eller har jeg en bøy på noen veltiler i sylinder 2, mulig 1 eller kanskje også 3? Lekker jo ikke mye. Eller skal jeg skru alt sammen i gjeng. Starte opp og måle etter at motoren har gått lit? Noer tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilmh Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 Få tak i en sylinderlekkasjetester i stedet for en komp tester. Med sylinderlekkasje testeren il du med en gang se om du har noen bøyde ventiler. Hvis reg reima ryker på de bilene er det stor sjanse for at det har gått med noen ventiler. Jeg byttet 6 innsugsventiler på en slik motor i høst, den hadde reg reima røkert på!! Siter 83 Golf 2.0 GTi,86 Golf GTi 16v,98 Suzuki GSXR 600,92 Subaru Legacy Turbo, 02 Kawasaki ZX9R Ninja,00 Bora stv 1,9 TDI 4 motion, 83 Audi 80 Quattro Prosjekt,01 Polo GTi 16V, 86 Golf Gti 16v, Saab 9-5 Turbo,KTM LC4 640 Supermotard. doh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.