Gå til innhold

Acrylic enamel på sprayboks?

Ranger emnet

oktrg500

Anbefalte innlegg

Hei!

Newbie og første innlegg.

Saken er følgende: Vi kjører roadracing og i år ønsker vi å ha eget design på hjelmene. Jeg tenkte å gå ut fra en ensfarget hjelm hvor vi setter på dekaler fra ulike dekalkit for hjelmer. For å beskytte dekalene, tenkte jeg å legge klarlakk utenpå.

Det er ganske strengt hva man får lov til å gjøre med hjelmene uten å risikere trøbbel i maskinkontrollen. I prinsippet er det nok ikke kritisk hva slags lakk man bruker, så lenge det dreier seg om glassfiber/karbonskall. Men jeg vil ikke ta sjansen på å lakkere 3-4 hjelmer vi plutselig ikke får lov til å bruke. Meldingen fra forbundet er at hvis jeg følger anvisningene fra hjelmfabrikantene, bør det gå greit. Og hjelmfabrikantene sier: "Use acrylic enamels not lacquer based. Only air-drying paint"

Og her står jeg fast. Er det noen som kan anbefale en konkret klarlakk som er "acrylic enamels and not lacquer based"? Hvis det er å få på sprayboks, hadde det vært best da jeg ikke har egen sprøyte. Men er eneste alternativ å gå til lakkerer, er det greit det og, men da må jeg være sikker på hva slags produkt vedkommende kan bruke.

Er det noen som kan utdype litt rundt dette? :confused:

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å lese meg opp litt mer på den typen klarlakk jeg er på jakt etter. Stikkord:

Akryl

Ikke urethane

Ikke inneholde herder

Ikke inneholde lakktynner

Tørker ved at vann fordamper

Vet ikke om dette er spesielle krav i forhold til det som er å få på spraybokser? Er dette helt normalt å få når man kjøper en hvilken som helst sprayboks med klarlakk? Eller er det noen typer som ikke passer inn i disse kriteriene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider